tisdag 16 november 2010

En massa gravid babbel som vanligt, tur att jag får skriva vafan jag vill i min blogg. Jag uppskattar att ni står ut med mig!

Idag spenderade jag dagen hos Emelie. Käften har gått i ett på mig, stackarna!
Det blir så när man inte får prata av sig på jobbet, som jag brukade förut. Dessutom är jag på bra humör igen och allt känns spännande. Kanske för att jag ska föda i helgen tänkte jag. (naiv såklart)
Men det blir bra att ha fokus på helgen så byter jag till nästa helg sen, Har fått för mig att det kommer starta på en söndag. Varför tänker jag så? Så långt har jag inte tänkt må jag säga :s
Annas mamma drömde att jag födde inatt, så det kanske är på gång.
Men han hade även nån Kanindräkt på sig, haha!

Emelie mätte omkretsen på mig idag och vi vart lite chockade.
Var inte så stor som man tror, inte ens 110 cm kom jag upp i.
Magen är absolut inte bred utan står bara rätt ut!



Man ser att magen har sjunkit nu i allafall, den högra bilden är för några veckor sen
och den vänstra från idag.
Men eftersom Bebbe har gått upp i vikt men inte jag så tror jag inte att man upplever att jag har blivit så mycket större. För helt plötsligt känner jag mig ganska liten för att föda snart, eller jag kanske har en skev bild av mig själv. Man vänjer sig ju vid att ha mage, ibland inbillar jag mig att det inte syns. haha!

Dagens påverka förlossning blir extra het Currysås, lider redan nu eftersom jag INTE gillar stark mat!
Mari gav mig tips på att städa bilen, det satt igång henne första gången. Det tipset är taget eftersom bilen är väldigt skitig :)
Några andra som har hört nå bra att testa??

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar