söndag 20 mars 2011

Glööööömde

Nu behöver jag hjälp...

Dop eller inte dop?

Ingen jävla nammgivningskit för det är uteslutet.

Jag är sjukt kluven.
Tänk om man kunde vara i kyrkan och slippa lyssna på nån gammal jesus saga.
Ää fy fan, dötrist verkligen.
Ska man pina sig för "traditionen" eller ska man bara skita i hela grejen?

Det enda argumentet som talar för dop just nu är, tänk om jag ångrar mig.
Vill ju inte döpa en 2 åring!

ÖVERTALA MIG åt det håll ni tycker.

Jag ber er, ha en åsikt!!!


Återigen g'natt!!

7 kommentarer:

  1. Döp han tycker jag så får han göra som han vill sen, tänkt om han nån gång vill gifta sig eller om han kommer bli gudfar till någon, då får han inte det för att han inte är döpt. De är ändå så kort stund med jesus. :) Gör de för hans skull om inte annat. :)

    SvaraRadera
  2. dop! det är ju så mysigt! jesus-delen är ju inte jättelång heller, ni får ju välja egna psalmer eller låtar och så :) så slipper du ångra dig sen!

    SvaraRadera
  3. Jag tycker oxå på DOP Frida! Det är mysigt och sen sitter man inte i kyrkan så värst länge!! Kör ba! :)

    SvaraRadera
  4. Åh, hjälp vad svårt.
    Hur kan ni tycka det är mysigt?
    Emil är ett nej och jag ett kanske och nu kommer ja...

    SvaraRadera
  5. Men du Frida, hela grejen med dopet är ju Jesus! och det är ju precis det du dissar.

    SvaraRadera
  6. Haha..

    kul kommentar :)
    Men jag tycker ändå att du ska döpa honom.
    Se det som ett tillfälle att samla dina bästa vänner och fira det bästa du gjort :)

    SvaraRadera
  7. Jag tycker också ni skall döpa! Dels har ni ALLA nära och kära samlade och hur mysigt är inte det? Att vara i kyrkan är kanske inte det roligaste så men ni har tillfälle att välja lite själva hur ni vill ha det (psalmer osv). Berätta hur ni vill ha det (Ett tips: Lars-Ove) han är lyhörd och så känner vi ju honom, eller hur?

    Förövrigt så brukar det vara bra då man brukar få BRA presenter :) Haha!

    SvaraRadera