torsdag 16 december 2010

what to do, what to do?

gaaaah, sitter i soffan och är jätte nervös.
vad ska de säga?
Nej du får vänta till på lördag, eller imorgon eller idag.
Det ska i princip avgöra vilken dag som lilleman ska fylla år på resten av hans liv.
16, 17, 18 eller 19.
Är det en trög sak kommer han kanske förns på söndag även fast de startar än tidigare.
Med tanke på att det är ju inte speedo vi pratar om, som ni kanske märkt, så vet man ju aldrig.
Eller så var han bara trögstartad och vill flyga ut sista biten, gaaah!

SÅ MÅNGA FRÅGOR!!!!!

Fick myskväll igår iallfall, det behövde jag. Behövde prata av mig om alla dessa tankar.

Det är mycket vanligare med kejsarsnitt vid igångsättning om värkarna
blir för kraftfulla så barnet inte får något syre mellan värkarna.
Det är tydligen väldigt svårt att ställa in Hormonnivån i droppet att
man kan få JÄTTE värkar utan något resultat.
Men jag hoppas att det bara ska behöva spränga hinnan på mig och
 sen kommer det igång, Inge dropp med andra ord.
Behöver jag dropp ändå så kommer jag ta Epidural på en gång,
 för blir det akutsnitt så behöver de inte söva ner än om man är bedövad.
Vilket är en MARDRÖM att få nån gammal mask över fejset och
sen inte veta nånting om nått när man vaknar.
Svettas vid tanken på detta, FY FAN!

Som ni märker är tankarna MÅNGA MÅNGA just nu!

Ska göra mig i ordning, packa det sista, slänga in barnstolen i mammas bil (icke att förglömma).
Fixa nån god lunch till mig och bejb. Sen får det bära av!
Måste stanna och köpa lite tidningar, så jävla långtråkigt att ligga där och vänta.
Sist sa ju barnmorskan, "doktorn har bara en patient sen kommer hon hit"
Men säg då också att hon ska vara inne hos denna person i 1,5 timmar först.
För efter 15 minuter då har jag fått nuppran 45 ggr om.
Så på inköpslistan står mellanmål, för jag blir superhungrig bara för att jag inte har nått att göra och massa tidningar. Är alldelles för ofokuserad för att försöka ta mig igenom nån bok.
skulle förmodligen läsa om samma mening om och om igen :P

Nej, sluta skriv och gör nått vettigt KVINNA.
haha, jag är verkligen jätte nervös.
PEPP PEPP!

3 kommentarer:

  1. Jag tänker på dig, hoppas det går bra nu då!!

    SvaraRadera
  2. Världens största lycka till!
    Snart är lillen ute! :)

    SvaraRadera