fredag 3 december 2010

v.41

Bajs att behöva kolla upp den här veckan. Vad kommer det att stå-
Haha, det är bara att vänta, din bebis kommer väga 7 kg innan han kommer ut ;)
Nej men seriöst, sämst vecka!

Mamma
Förstagångsföderskor föder i genomsnitt 4 dagar efter datum för beräknad förlossning.
Var beredd på och ställ in dig på att det går hela 42 veckor innan någon
överhuvudtaget talar om "övertid". Slappna av och vila mycket!
Medan du går på "övertid" kommer din barnmorska eller läkare att noggrant övervaka
att du och fostret mår bra.

Om bebis så står det inte så mycket, bara att han kan växa till sig lite mer
eller stanna upp beroende på hur gammal moderkakan är. (Den åldras).
Hade faktiskt inte läst tidigare att genomsnittet föder 4 dgr efter, men det passade ju bra med min teori ;)
´
Idag så ska jag möta upp Tussie nere på stan och försöka få lite Julisar avklarade. Har inte varit så duktig än. Sen blir det Idol kväll hos Sara... Fast jag tvekar än, tycker inte om att köra hem när det är mörkt, halt och jag är trött.
Mes jag vet, men jag är så stor, klumpig och långsam att jag tvivlar på att jag skulle hinna parera en älg på 1 km avstånd. Sen så sitter bältet så jävla konstigt nu när magen är så låg, förut gick det liksom att trycka in det under magen över höftbenen, men försökt få in nått där nu när jag sitter ner ;)
Kör visserligen jätte sakta, men gillart inte!

Har uppdaterat listan över gissningar, inga fler??

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar