torsdag 9 december 2010

Ni kan få roa er med gårdagens bravader medan jag gräver ner mig.

Igår var vi till bm och hon skickade oss vidare till förlossningen på grund av att han inte har rört på sig så mkt den senaste veckan. Där gjorde vi en ctg kurva och ett ultraljud för att kolla hur mycket fostervatten det fanns. Ctg kurvan visar barnets hjärtljud och mina sammandragningar.

Hade till min förvåning regelbundna sammandragningar var tionde minut, utan att jag tänkt på det.
Doktorn skulle även göra en hinnsvepning kom vi fram till, väldigt opedagogiskt beskrivet så kör hon upp fingret i livmodertappen för att få lite fart på det hela. Det gör SATANS ONT.

Hon upptäckte att jag var öppen 2-3 cm så mina regelbundna sammandragningar hade alltså effekt utan att jag känt det. Det betyder några smärtfria cm, typ det bästa som kan hända.
Efter det så kom sammandragningar oftare och började göra lite ont.
Sen när jag kom hem igår gick slemproppen, woopwoop!
Värkar hela kvällen som kom och gick men det vart inte intensivare (ondare).
Till slut så somnade jag på soffan och det hela avtog antar ja :/
Men när jag vaknade nu på morgonen så verkade det som om det började om från början.

Men nej det har inte kommit igång än, tvivlar på att någonsin kommer att komma igång.
Kan i allfall glädja mig åt att slemproppen gått och att jag är öppen, så om det inte skulle bli något
innan nästa lördag så kommer det inte ta så lång tid att bli igångsatt.
För nästa lördag är max, tack och lov!

Måste slänga in ett stort Grattis till Eve som fick en liten flicka i natt.
Så glad för deras skull :) såklart lite avundsjuk men mest glad.
Madde är förmodligen världens stoltaste moster just nu :D

2 kommentarer:

  1. Ja! Jag är världens lyckligaste moster! Hon är helt fantastisk och så liten! Vi är på väg hem från BB och jag har gosat och pussat massvis! Mosters älskling!

    Nu är det danser din tid! Önskar dig all lycka!
    Puss

    SvaraRadera
  2. ååh, vad mysigt med bebisgos.
    Hoppas att allt är bra med lilla familjen.
    Längtar efter min ännu mera nu :)

    SvaraRadera