torsdag 16 december 2010

HEMMA IGEN

Här är vi hemma igen. Suck och stön säger jag bara. Men det vart en bra dag ändå :)

Vi kom dit och gjorde ultraljud, mitt sjätte denna graviditet.
Så nu jävlar är jag ett självutnämnt proffs :D
Iallafall, hon skulle lista ut hur stor han är. Mätte huvve, buk och lår!
Hon uppskattade lillstjärnan till 4.1 kg och drygt 53 cm förmodligen längre.
Så han är inte så liiiiten längre :P Men det är bra att han har ätit ordentligt
dom här sista veckorna också.. Som sin Mamma :)
Mycket fostervatten och frisk moderkaka också, allt va bra!

Sen vart ctg kurva och allt såg bra ut där med. Numera 2 sammandragningar på 10 minuter.
Men resultatlösa :/

Efter det fick vi komma till läkaren för gynundersökning.
SJÄLVKLART med kandidat också. Alltid dessa kandidater.
Doktorn klappa lillen på huvudet iallafall, öppen 3 cm. Så det har inte hänt nått sen förra veckan.
Men det underlättar väldigt mycket vid igångsättning som tur är.
Man är ju bra jävla ÖM därnere pga trycker neråt liksom.
Men då skulle ju denna kandidat känna också, FÖRSTA gången han kände en gravidkvinna mellan bena.
Jag trodde seriöst att han skulle börja grina, seriöst alltså!
Han såg helt förstörd ut, var nog inte beredd på vad han nu kände.
Doktorn försökte förklara vad han skulle känna efter, men han såg helt förstörd ut och får till slut en mening.
"Jag känner bara ett stort huvud"

haha, alltså jag lovar att jag har gett honom en skev bild på kvinnans
underliv som iallafall kommer sitta kvar nån månad ;)
Har riktigt jävla ont nu ska jag säga, det ömmar.. Men värre lär det ju bli.
Imorgon ska ju 4,1 kg ut. haha, HJÄLP!

Vi avslutar det hela och hon säger
"Ja, men då ringer jag ner till förlossningen och ser om det är mkt folk"
Mitt hjärta slog i 180 ska jag säga, sen börjar hon hålla på med datorn.
Efter ett tag bara " Nej, förlåt det saknas 1 poäng, ni får vänta tills imorgon"
Jag försökte övertala henne, men hon var stenhård. Vi måste följa poängsystemet!
Gaaah, jävla kärring hade lust att skrika och göra om hela deras poängsystem.
Men jag höll mig så lugn så lugn :P

Imorgon 20:30 ska vi inkvartera oss på förlossningen iallafall.
Så i natt och morgondagen LÄR JU BLI GANSKA LÅNG!
Men jag är nöjd med beslutet, nu har lilleman 24 timmar på sig att ta sig ut på egen hand.
Sen har han inget val längre!!

Jag och Emil passade på att handla lite julklappar och sen gick vi in på Dragon palace.
Vi tänkte att vi skulle passa på att njuta lite av varandras sällskap.
Fast vi hade ju bara en sak i huvudet iallafall!!
Men vi hade chans att prata om allting i lugn och ro!

Som vanligt på senaste tiden vart det en hel Bok det här. Men nu vet alla iallfall!!

Så imorgon kväll när ni börjar pimpla vin, äter middag eller suckar för att Idol är slut.
Då stoppar de in en "virknål" mellan benen på mig och spräcker fosterhinnan och
"vattnet går"..

PUSS PÅ ER!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar