lördag 11 december 2010

Lördagmorgon + 9 Behöver jag nämna hur mycket det här suger!

Jaha, igår hade vi lite action här hemma igen. Jag har numera förvandlats till en hysterisk kvinna.
äääh, verkligen HYSTERISK också!
Skapade ett 15 mintuter långt Drama igår!

Den korta varianten är att jag är ett hormonvrak som inte borde ha tillgång till telefon.

Den långa varianten kan du läsa här!

Igår vid 11 tiden gick jag på toa, för att upptäcka att det läckte ut en
brungul sörja mellan mina ben. TREVLIGT! Den liksom rann ut.
Fick panik och försökte tänka igenom alla saker det kunde vara.
Men av nån anledningen så stannade tankarna på att jag läckte fostervatten med Bajs i.
Om de blir stressade i magen kan de bajsa i vattnet vilket inte är jätte bra.
Jag försökte tänka på vad jag har läst om det, om hur farligt det är. Om det ens är farligt.
Men alltså, tankarna bara snurrade, hjärnan vart typ helt blockerad och kom inte fram till nå bra svar.

-Ringde barnmorskan- skulle ringa upp 15 min senare (vart lite stressad)
-Ringde Mamma- kom fram till att jag skulle ringa förlossningen istället (ännu mera stressad)
Förlossningen ville att jag skulle komma in,
så att det kunde avgöra vad det var för nått. (jätte stressad)
Börjar böla av panik,

-Ringer Emil. Upptaget.
-Ringer Emil-upptaget igen.
Tårarna sprutar!
Ringer Emil igen- UPPTAGET!

Han ringer upp och jag får inte fram ett vettigt ord på grund av alla tårar.
Han ställer hundra frågor, vad är det som har hänt? gulbrunt? Är det farligt? Ska vi åka upp nu?
Det slutar med att jag skriker.
MEN FÖR I HELVETTE KAN DU INTE BARA ÅKA.
(Stackarn ni kan ju tänka er hans panik)

Kommer på att Tussie är på väg ut till mig,
-ringer henne gråtandes och blandar in henne i det hela.

-Emil ringer till min  morbror som han hade pratat med i telefon innan och bestämt träff just då.

Jag går på toa igen och ut kommer det en Gigantisk äcklig snorigt gulbrun klump, verkligen Klump.
ooops, tänker ja! Det här måste vara ännu mera slempropp. hehe!
 har hört att den kan vara brun.

-Ringer upp Emil igen och han saktar in från 200 blås och andas ut.
-Ringer förlossningen och säger att vi håller oss hemma, det håller med om slempropps teorin.
-Ringer Tussie och säger att hon fortfarande är välkommen ut.
-Ringer Mamma och meddelar läget, hon meddelar att Moster ringt och frågat om läget.
(Eftersom Emil pratat med Morbror)

Barnmorskan ringer upp och jag berättar hela situationen och hon håller med om slempropp.

Ja allt detta inom 15 minuter!
Ja så ni som tvivlar på att jag är ett nervvrak, här har ni beviset :P

Sen vart det riktigt molande värk och sammandragningar hela dagen igår.
Oh, yes tänkte jag. Men nu sitter jag här än. BLÄÄÄ!

1 kommentar:

  1. i feel for you frida!! håll oss uppdaterade! allt kommer gå kanon! puss

    SvaraRadera