torsdag 23 december 2010

Nu sitter jag och Emil på helspänn och väntar på besked om vi får åka hem eller inte idag.
Jag är så inställd på att åka hem att jag förmodligen eller jag kommer garanterat bryta ihop om vi måste vara kvar en natt till. Längtar så mycket hem...

Snacka om att hela ens liv kan vändas upp och ner på en vecka. Jag är nästan tom inombords för att det har varit så mycket intryck att jag var tvungen att stänga av på utflödet av känslor för att inte bryta ihop. Men nu börjar allt smälta in och man kan försöka styra upp allt igen.

Vikingen mår bra, som för övrigt har ett potentiellt namn, Ralf.
Men hans mor och far velar än, så svårt ju!

Han är det underbaraste man kan tänka sig, kan inte fatta att han har varit innuti mig. Så sista magbilden nyss och nu när man kollar på dom bilderna så ser man helt annorlunda på sig själv.
Man har ett ansikte, en kropp, en personlighet på bebisen därinne. Sjukt som fan!

Idag så känner jag mig helt jävla dränerad ska jag säga. Raffe försöker äta igen sig snabbt som faen och mamma producerar för fulla muggar. I två dagar så känns det som det enda jag gjort är att äta-amma-äta-amma. Har så mycket mjölk att jag skulle kunna försörja hela avdelningen.
Medan han tar ena bröstet, sitter jag med en jävla kopp under det andra för det bara forsar ut ur det samtidigt. Sjukt ackligt i början men man vänjer sig.
Kallas numera mjölkkossan Frida, Emil bara skrattar åt mig när det sprutar åt alla håll och kanter.
Kan inte förstå hur jag ska kunna få ordning på produktionen. Kan ju inte direkt amma inför folk, skulle vara smidigast att sitta naken i badkar så att man bara kan duscha av sig allt spill.

Enbsummering av denna "fina" info är att i natt så väckte inte (Ralf) mig utan jag vakna av det stod två strålar ut varje patte och var helt smacksurt runt mig och tänkte att ja du lille vän NU ÄR DET MATDAGS vare sig du vill eller inte ;) Men ska man göda upp en spinkis till en knubbis så ska man !!!!

Klockan två så har jag övertalat Emil att han ska leta reda på sköterska och fråga om testet.
Då det skulle vara klart 13:30... Darrar och svettas av nervositet faktiskt!

Har i alla fall inte den minsta julstämningen över huvudtaget, vilket kanske inte är så konstigt.
Men jag hoppas på att vi ska ha ork alla 3 till att fira jul med släkten imorgon.
Det verkar lovande ialla´fall!!

Nej nu skriver jag bara för att fördriva tid.

Tack för alla gratulationer, smsen har bara vällt in och jag har inte ens svarat på hälften.
Alla har varit underbart snälla :)

Puss och Kram på er!!!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar