fredag 29 oktober 2010

v.36

Nionde månaden idag då, förhoppningsvis den sista månaden. Vill inte gå över, in i tionde månaden.
Bebbe är tung som faen, och att andas är inget man tar förgivet numera.
Har haft yrsel sen i onsdags, it wont go away.
Har haft ett blodtryck under hela graviditeten, nånstans runt 120 och igår låg det på nästan 150, kommer inte ihåg undertrycket. Är inte det konstigt?
Jag har läst miljoner ggr om blodtryck, men kommer aldrig ihåg vad jag lär mig.
Det finns liksom inget som gör att det stannar kvar i hjärnan. Ska slita fram nån kursbok.
 
Nu är det verkligen dags att sjunka mage, har jag fördel med att jag är lång gällande hög mage?
Isåfall lider jag verkligen med er kortisar. Lider var ordet ;)
Har inte känts som om magen har växt så mycket den senaste veckan men lägger man upp förra veckans bild, så ser man skillnaden :)



Ska jag vara helt ärlig känns det inte som jag på bilderna. Det spelar ingen roll vad alla säger, overkligt känns det. Jag tror faktiskt inte jag kommer fatta förns han verkligen är ute.

Inbillar jag mig att jag har blivit större?
Blir osäker ju mer jag kollar på bilderna!


Bebbe

I vecka 36 är medelkroppslängden 48 cm från hjässa till häl och barnets medelvikt är 2800 gr. Huvudets omkrets är 33.5 cm.
Alla inre organ är färdigbildade. Barnet gör sig färdigt att födas när som helst

Underhudsfettet tilltar snabbt i mängd, kinderna är runda och det skrynkliga utseendet är försvunnet.


Nej, nu kanske det är dags att hopp i kläderna och börja anamma denna dag!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar