fredag 22 oktober 2010

Fredag :D

V.35

positiva vera har skrivit på mammasidan.se om v.35.

Börjar du bli trött på att vara höggravid? Hm, det var konstigt!
De flesta älskar att väga 10-25 extra kilo, ha rygg- och höftsmärtor, rikliga flytningar, känna att de aldrig får tillräckligt med vila, men ändå inte kunna sova på grund av magen som är i vägen, ha förvärkar och åderbråck, vara andfådd och täppt i näsan och ganska växlande humör. Tyvärr är det inte sällan att man upplever allt detta på en gång


I vecka 35 är medelkroppslängden 47 cm från hjässa till häl och barnets medelvikt är 2600 gr. Huvudets omkrets är 33 cm.

De flesta barn ligger nu i rätt ställning inför födseln, med huvudet neråt.

Navelsträngen är tjock som en tumme och cirka 50 centimeter lång. /growingpeople



Jag håller med "positiva" Vera. Lägg till sammandragningar, ömma revben och huvudvärk bara ;)
Man glömmer bort allt det där, man är så van liksom. Är glad att jag slutat jobba, behövde verkligen ta det lugnt ett tag. Hela jag har stressat ner!

Jag älskar min mage!
Numer har man sällskap 24-7. Igår på HM vandrade jag omkring bland kläderna och Bebbe drog av några turbosparkar, jag satte handen på magen. Då tröck han ut foten så långt att man nästan fick tag runt den :) Gick runt för mig själv med ett smile på läpparna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar