måndag 4 oktober 2010

It wasn't ment to be, work on a fucking monday morning!

Fy faaaaaen säger jag bara.
Mina kinesögon, (som Madde K skulle sagt) är mer än kinesögon idag, de är streck!
Man kan nog inte ens urskilja om det finns ett par glober där inne eller om det bara är hålor!
Känner mig helt färdig och har tagit ett beslut, att detta får bli min sista vecka!
Känns skönt att veta det och kan nog kämpa mig ur sängen och svälja ett par alvedon ett par dgr till!
Igår var jag nästan gråtfärdig hela dagen bara för att jag gick och tänkte på hur jag skulle försöka orka!
Nej, inge pin bara för att man är stolt och inte vill vara mes/pussy.
Men det är verkligen lite tabubelagt bland kollegor/tidigare barnaföderskor att inte orka jobba.

Ska till läkaren idag, på en check up! Hon kommer väl att sätta på mig tvångströja och skicka mig till psykakuten om jag börjar böla denna gång så jag ska hålla tårarna borta. Hon vill även diskutera sjukskriving...
I min tidigare värld så gick det till så här, man gick till läkaren och läkaren gjorde en bedömning om att man inte klarade av att arbeta, alltså sjukskrev hon mig/patient. Allt var frid och fröjd!
men i reality, Fk får in sjukskrivningen och kollar igenom, det tar ca 1 månad, man får ett svar tillbaka om den blir godkänd eller inte. What? Då har man gått hemma den månaden och inser att man blir utan pengar från FK om den inte blir godkänd.
För att vara garanterad pengar ska man se in i framtiden och tänka att man kommer behöva vara sjukskriven om en månad, försöka övertala en läkare om att så är fallet. Skicka in till Fk och hoppas på att få det godkänt, sen vara hemma från jobbet.
+ att Graviditetskrämpor är INTE ett giltigt skäl till att bli sjukskriven de sista 2 månaderna. Då ska man ta ut föräldradagar eftersom det räknas som ett normal tillstånd inom graviditeten.

Ursäkta att jag skriver om sån här skit, men det är ju sjukt!
1. jag trodde att föräldradagar var för barnets skull mer än föräldrarnas.
2. jag orkar inte jobba, hur fan ska jag orka reda i denna röra?
3. Fk kiss my Big Fat BUTT, jag får vara utan inkomst helt enkelt!


svammel svammel... Fk hit och Fk dit... svammel svammel! Men så ser mitt liv ut just nu!
Nu ska jag hitta på nå kul istället!

1 kommentar:

  1. Haha! Kinesögon, haha! Det känner jag igen men streckögon har jag aldrig sett dig med.

    NU är det läge att vara hemma och vila, Frida om du nu ens skall orka trycka ut eran guldklimp! Hade jag jobbar på FK så hade jag gjort det med en gång! Men du har såå rätt i dina tre punkter, speciellt första!

    VILA och var rädd om dig!
    STOR STOR kram

    SvaraRadera