lördag 18 september 2010

Underbara helg, när man får sova ut och faktiskt känna sig som en människa igen!

Har haft värsta lugna morgonen med Emil. Vi har legat i soffan ett par timmar nu, han har börjat jobba medan jag ligger kvar :) Men ska slänga på mig lite kläder jag med och bege mig ut i det inte allt för vackra vädret. hm, vill ha en sån där solig men kall höstdag om jag får välja!
Inga gummistövlar har jag än heller, det ska ordnas!

Igår kom Jossan och hämtade mig från jobbet, så skulle vi dra och handla lite och hem och laga mat. Mor och Far skulle komma över och äta :)
Det vart fläskfile med bacon, champinjoner och äpple. Rotfruktskaka, brunsås och lingonbröd. Till efterrätt vart det messmörsperfait med Hallonsås. Allt var faktiskt supergott, en aningens tveksamt till äpplena bara. Men det är ju mitt inskränkta jag, ha!


Gotländsk fläskfilé med bacon-, äppel-, och svampröra samt rotfruktskakaNorrlännskans parfait


Bebbe har precis vaknat, han har sovit väldigt länge. Kännde knappt av han på hela dagen igår, bara för att MosterJossan skulle få klappa och känna lite. Hon åker ju till Australien om 1,5 vecka ungefär. Inte vet hon när hon hade tänkt komma hem heller. Kommer kännas tomt utan henne här, men Skype kommer bli min bästa vän och den här gången har hon med sig datorn iallafall :)

Nej hej hopp ur soffan och ut i verkligheten som innebär farstukvist snickrande och cementsäcksinhandlande. Kanske ska smyga efter familjen Karlsson ut i skogen också, så att de kan avslöja sina svampställen, haha! Men jag har hört att Roffe inte visar de "sina" heller. hmm ska klura ut nått!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar