måndag 27 september 2010

Guten tag!
Befinner mig på jobbet, har skickat iväg skuggan på lite eget arbete :) Ska ta igen allt kontorsarbete tänkte jag.. Fick en glad överraskning när jag kom till jobbet imorse, och vi är fulltaliga wiiiiie!
Det var i slutet på majs sist, riktigt bökig sommar har det varit!

Igår vart det städning, sen begav jag och Emil oss ut i svampskogen. Vart lite trattisar och kantareller :)
Det bästa var när vi kom hem och Dennis/grannen slet upp en kantarell (prakt exemplar) och frågade vad det var för sort. haha! hur kan man vara så nollställd i svampvärlden??
Sen vart det smörstekta med rostat bröd till mellis, slurp!

Hem till Pappa & Mamma med, för Papi fyllde 49 bast igår :D Nästa år blir det 50 års firande!!!
Där bjöds det på supergo' mat och sällskap. Mamma frågade om jag ville ta med äppelkaka hem, men jag lyckades hålla mig borta. Vet hur jag skulle tryckt i mig annars, finns liksom ingen hejd. Så det bästa är att inte ha tillgång till något, och äta inför folk ;)
Alla klämde lite extra på maggen också. Men Bebbe höll sig coollugn som vanligt bland folk, så inge kickar fick de njuta av.

Såg systers packning, väskan såg ut som en sminkväska jämfört med allt som hon skulle ha ner i den. Så där säger jag lycka till :) Tänk att hon ska åka, det har inte riktigt gått in i huvve än.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar