onsdag 29 september 2010

Till och med kommun har insett att vi lever på 2000-talet! What's next?

Shuuu, fy faen vilken ostimulerande daaag.
Satt inne på kontoret hela jävla förmiddagen och försökte banka in lite planering i huvve på de numera två som ska ta över mitt jobb. Jag tror det ska lösa sig!
Etermiddagen erbjöd möte, ögonen gick i kors och försökte verkligen att hålla som öppna!
´Kännde mig sjuuukt instängd mellan 4 väggar.
Kastade mig iväg till Föräldragruppen där instängdheten fortsatte, snodde dubbla mackor och försökte tvinga ner en skvätt snabbkaffe. Det är vekligen inte min grej!

Men gruppen verkar bra, väääääääldigt vääääääldigt vääääldigt (gånger tusen) varierat innehåll på personerna. Kände mig väldigt ung (va inte yngst) och Emil verkade vara en pjukislarv jämfört med vissa Pappor. Alla var sjukt trevliga! Några par bodde ute i ramstalund, konstigt att man inte stött på varnadra mer förut. Är ju inte direkt en stor håla :O

Barnmorskan var extremt detaljerad kring förlossningen. Är riktigt impad av Emil som höll god min under hela tiden. Även fast det mest handlade om Könsorganet, blod, bajs, kiss, moderkaka, smärta mm. Även film på en förlossning, hemma skriker han ju rätt ut om jag skulle titta på Livet på BB.
Det kommer nog gå bra det här :)
Jag däremot hade lite svårt att hålla min flummiga sida borta, eftersom jag var så less.
Började skratta för mig själv, kved med de som krystade på filmen, försökte hålla tårarna tillbaka när lyckomomentet "det är över" visades. Men men, varför försöka dölja hur man är :)
 Tänkte ändå att jag skulle se fler tårögda kvinnor runt omkring mig, men icke!
Är nog lite känslig ändå, psykologen kanske är ett alternativ!

Just ja en punkt på eftermiddagsmötet var en punkt facebook.
alla tänkte att; jaha nu var det slut med det på arbetstid. Vissa kände sig mer träffade en andra. Men nu ska ni få höra. Personligen dog jag när jag hörde det här!
Facebookpunkten handlade om:

Om vi vill starta en facebook sida för västra boendestöd är det helt okej. Men det finns vissa regler angående vad som får skrivas ut. Så om nån känner för att göra det så var det fritt fram!
What? Tiderna förändras verkligen!

Nu ska koncentrationen gå till Idol. Snart landar syster i Sydney, på andra sidan det här jordklotet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar