onsdag 16 mars 2011

Snuttefilt och skrikiga barn

Jaha, idag vart det inte som jag tänkt det. Skulle bara in till stan en snabbis. Köpa en matstol och handla lite.
Hämtade upp emelie från bm och hon skulle med ut, tänkte att vi skulle vara ute och njuts av solen men vi checkade in hemma igen vid halv fyra.. Äääh skit!!

Var in på babyproffsen och tänkte kolla matstol, dom hade bara tripptrapp med babydel..
Ja varför inte tänkte jag, vi ska ju ändå ha det sen..
Räknade lite snabbt och hamnade 3500-4000 spänn.
Det var ju INTE riktigt det jag hade tänkt idag.
Så jag åkte hem utan stol, tyvär.
Än så länge duger ikeas 200 kroners ;) eller?

Raffe har fastnat i nått dåligt moment 22 när vi inte är hemma.
Han äter inte ordentligt, kan typ inte koncentrera sig.
Så längre tid det går utan mat och han blir jätte trött..
Det blir för trött för äta och för hungrig för att sova.
Så man får nästan tvångsmata för att han ska kunna somna :/
Många blickar blir det, hehe..
Gallskrikande ungar är inte populärt har jag märkt den senaste tiden..

Dessutom kan inte somna utan att ha en filt eller täcke i ansiktet.
Detta har han hittat på helt själv.
Personligen hatar snuttefiltar!!!!
Har alltid trott att det är vuxna som ger barnet den vanan.
Men Ralf vänder ner ansiktet i täcket (han ligger på det) och drar det över ansiktet och så grisar han ner sig i det.
Ser jätte mysigt ut visserligen :)
Men som nu när han skulle somna i bilstolen inne på maxi, vägrade tills jag la filten över fejset. Då gav han upp och gosade ner sig..
Så jag lovar, när ungen blir lite större kommer han nog kirra en egen snuttis..
Fy dessa snuskiga snuttefiltar!!

Nu ska jag läsa på lite om att byta ersättning. Har hört att man kan börja med semper 2 innan de blir 4 månader om man bara kör ersättning. Men måste kolla upp det ordentligt först..

Jaha ,barn barn barn..
Ja så är mitt liv just nu...
En jääävla massa barn :D

Jag och Emil har dessutom diskuterat syskon igen, BESATT!
Emil är dock inte lika entusiastisk som jag, konstigt va?
Det är inte normalt att tänka fler redan nu, men det försvinner inte ur skallen på mig!!!!!!

Nu börjar ju alla Mars barn välla in också. Kul som faen!

Ja som sagt, bara barn!

Behöver verkligen vidga mitt liv snart så jag får behålla några vänner. Eller vad säger ni?

- Frida

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar