måndag 21 mars 2011

Okej okej jag ger mig.

Jag ger upp, de flesta verkar tycka att det är mysigt att gå på dop.
Men är fortfarande lite tveksam till jesus biten.
Mest för att jag känner mig falsk när man står och håller minen där inne.
Blir stressad av att vara runt en präst att svordomarna väller ut ur munnen bara för att jag inte ska.
Men ska tänka på att det inte är jag som döper mig utan Ralf, punkt.

MEN innan jag bokar kyrkan så måste jag prata med prällen ordentligt. Måste man ha trosbekännelse då blir det inget, punkt igen.

Vilket dilemma det vart, har haft ångest fram och tillbaka hela dagen.
Har verkligen fått tänka efter vart jag står i den här punkten.
Kom fram till att jag gärna är med och betalar till kyrkan, vill att vi ska kunna bevara alla kyrkor speciellt ute på landet även fast det kommer en till 5 km senare.
Det är så många äldre som finner en trygghet och gemenskap i kyrkan och dess verksamhet, jag ömmar ju lite för de äldre ja.

Kan summera såhär lite snabbt istället "jag tror på kyrkor som samlingspunkt- gammal som ung" men är inte religös.

Som en mellanmjölks svenne som jag är föredrar jag att inte ta ställning helt utan hänger gärna här mitt i mellan.
Men är mer negativ än positiv, SÅKLART ;)

Men som sagt, det är inte jag som ska döpas utan
Karl Ralf Tapper.

Ringa prällen står med på veckolistan nu också.
Bestämma datum och fixa inbjudningskort också.

Nu måste jag bara korta ner inbjudningslistan från 55 pers ner till 40 helst.
Hur ska det gå?
Har redan dragit ner från 70, gaaah!!

Nu fick man lite att pyssla med också!!!!


Tack för hjälpen :D









Tooodelooo

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar