söndag 13 mars 2011

Helgen

Nu är helgen slut! Fort går det..
I fredags var vi hemma och tog hellugnt.
Emil mådde jätte dåligt och somnade tidigt.

I går kom Leo över och skulle sova kvar medan Helen och Johan skulle vara barnlediga och sova ut :)
Emil låg och sov hela dagen, kvällen och natten.
Har varit ensamstående med 2 barn helt plötsligt ;)
Eller 3 förresten, Emil också!

Så i jag har gått promenad, byggt snö gubbe, lekt med bilar, kollat på shrek och drakjägaren, vart på picknick, kastat snöboll, kollat på bolibompa, rullat pilatesbollen fram och tillbaka, läst böcker, ritar, sjungit sånger, lekt kurragömma + allt som jag brukar...
lagat mat, bytt blöjor, klätt på, matat, roat Ralf, tvättat, städat, tröstat, nattat, försökt hunnit äta själv, försökt hinna på toa...
Ja med mera med mera..
Deckade med Leo kvart över nio igår kväll.. Helt slut :D

3,5 åringar har så mycket energi man önskar att man hade hälften.
Förstår inte hur flerbarnsmammor hinner med allt????
Som tur var så är ju Leo världens snällaste som lyssnar och hjälper till, hur hade gått annars?
Han har ju en lillebror själv så han sprang och stoppa i nappen och roade Ralf om jag stod med händerna fulla.

Det sjukaste är HÖR OCH HÄPNA att jag hela tiden tänker på en till bebis.. Ett syskon! Har nån befängd tanke på att jag vill bli gravid.. Äh , va?? Jag som inte ens gillade att vara gravid!!
Helt sjukt ju, men efter idag är jag säker på att jag vill att Ralf ska vara runt 3 år minst.
Det underlättar när de kan hjälpa till och förstår vad man säger ;)

När Leo åkt hem deckade jag på soffan med Ralf i knät.
Ralf var helt faschinerad av Leo, vägrade att sova på förmiddagen. Ville bara kolla vad Leo gjorde hela tiden.
Så han var också helt slut..

Sen kom mamma och Kristin förbi. Mamma hade shoppat till Ralf :) så nu har vi fyllt på med strl 68.
Han växer ju så det knakar.
Tack mamma!!!!

Han fick massa bibbar också. Perfekt för nu rinner dregglet ;)

Imorgon blire en uppröjning på dagen och prommis (väder?)
Sen ska vi träffa mammagruppen för första gången.
Träffar ju mammorna från gravidgruppen men det här är en annan som bvc sätter ihop.
På tisdag blire gravidgruppen dock och på torsdag är vaccinering av Ralf och preventivmedel för mig
(som sagt inga syskon än)..

Hoppas så innåt på en liten bebis i veckan också..
Emelies och Mickes förstås!

Det pirrar i magen när jag tänker på det. Så hoppas att det betyder att det närmar sig ;)
Som jag sa till Emelie, JA jag har blivit NÖRD.
Bebisnööööööörd!!!!

Tur är väl det än tvärtom.
Tänk om jag skulle sitta och säga. Nej fyfan skaffa inte barn, det är skitjobbigt ;)

Nu ska vi slänga Älskot i sängen, han somna på soffan idag.
Sen blir det till att trycka i sig sista dosen socker och kasta mig själv i sängen..
















Kristin hade en session med våran lilla modell. Kinderna blir bara större och större, hehe!

- Frida

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar