onsdag 9 mars 2011

Besatt av godis

Igår var dagen katastrof!
Det fanns inget godis hemma, letade förgäves i varenda vrå.
Chips duger inte!
Tryckte till och med en gammal blockchoklad bit i ren desperation. Hade jag haft tid att baka hade jag gjort det!
Ringde Emil och sa åt honom att handla med sig hem.
Han kommer hem och börjar packa upp kassarna.
Säger att de inte hade nå lösgodis.
Jag trodde honom naturligtvis inte eftersom han handlade på maxi.
Men nej det kom inte nån påse.
Med tårar i ögonen frågar jag om han köpte med sig nått annat iallafall.
Han kollar på mig och suckar och rotar fram en stoooor påse lösgodis.
Wiiihooo, sätter mig i soffan och börjar maniskt trycka i mig!
Blir sur efter fem minuter när jag upptäcker hur många äckliga sorter han tagit.
Ett tjaffs om vilka godisar som är goda bryter ut..
Jag vinner inte!

Sen igår kväll gick jag ju upp för att äta semla.
Såhär är VARJE dag för mig!
Med några undantag såklart, men ändå fifan!

Japp jag har redan (direkt efter frukost) börjat trycka i mig!

Och japp jag deckade förmodligen i soffan pga sockerkoman igår.

Och japp detta måste åtgärdas
(nån dag)

Har börjat somna helt sporadiskt i soffan under dagen. Detta beror säkert dels på trötthet och dels för att jag har såna toppar och dalar i blodsockret. Hjääääälp!



- Frida

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar