fredag 6 maj 2011

Thank you Friday

Slagit mig ner efter en späckad dag.
Först bvc vid tio och vi är ju inte morgonpigga ni vet ;)

ÄNTLIGEN börjar Ralfs viktkurva plana ut, 8150 g vägde han nu och var 66 cm lång!!

Ingen extrem uppgång och tack för det. Kanske kan ha strl 74 en månad till iallafall. Fjuuu

Sen vart det handling och min älskade vägrar att sova i bilbarnstolen så det vart en BARNVAGN och en KUNDVAGN.
Kul jul!
Alla ville självklart vara "vänliga" och påpeka att det finns kundvagn med barnsits.
Jag fejk log och svarade
- tack snälla du jag vet men han vill inte sitta i dessa.
I huvudet skrek jag
- JAG VEEET det, tror du jag är tappad eller, nej jag bara älskar att krångla till det så det blir skiiitdrygt att handla.
Sköööööt ditt!!

Varför kunde ingen säga,
-Ska jag hjälpa dig med ena vagnen en bit?
Nej för så "vänliga" är vi inte!!

Iallafall, vi fick handlat ;) sen vart det perfekt tajming till Annas lunch. Äntligen fick vi till en dejt.
Försökte catcha up allt som hänt men det var helt omöjligt på en timme tyvär! Får köra en lunchdejt snart igen istället.

Hem och började med maten för svärmor och gubbe skulle komma ut på middag.
Knackade på dörren mitt i allt och grannbarnen kom på besök :) de röjde runt ett tag.
Efter ett tag så sa Lukas.
-Pappa sa att du kanske hade nå gott till mig.
--Jasså det så han. Tyckte Pappa du var lite jobbig hemma?
- Vet inte, han vattnar tror jag.
--vad gör mamma då?
- städar.

Haha förstår taktiken.. Kommer köra på samma.
Knacka på hos Jeanette hon brukar ha glass hemma :D
Hemma hos oss vart det sju ggr stökigare än innan. Otroligt vad 2 barn kan riva fram på en timme, hehe. Men de underhöll Raffe en timme också så liite nytta hade jag av dom också, mohaha!!

Iallafall, det vart grillat hos oss på kvällsingen. Mmmmmmmmm gott! grillspett till förrätt, kotlett och klyftisar och gubbar till efter..
Mmmmmmm gott som sagt ;)

Imorgon är det ny dag och nya tag :) trädfällning, grillkväll och lördagsmys då!!

Nu bb och bingen..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar