onsdag 1 februari 2012

Varför inte

Snodde en lista från Maria som snott den från Rebecka and so on.. Den får roa ett tag ;)

1. Hur gammal är du om fem år? 28 år och 88 i kroppen..

2. Vem tillbringade du minst två timmar med i dag? Idag har jag endast varit med Ralfie..

3. Hur lång är du?
178 cm lång i min nya skor 191 inte okej!!!

4. Vilken är den senaste filmen du sett? Äh, wallander i söndags.

5. Vem ringde du senast?
Emelie Grannas

6. Vem ringde dig senast?
Flogsta vårdcentral

7. Hur löd det senaste sms:et du fick? "Japp!!"

8. Föredrar du att ringa eller skicka sms? Ringer min familj och smsar med vänner.


9. Är dina föräldrar gifta eller skilda? Gifta sen x antal år, kanske i 20 år :)

10. När såg du senast din mamma? I söndags så var vi vid Alsta sjön och hon åkte längdskidor fem km runt sjön.
Jag och Raffe stod och hejja :)
11. Vilken ögonfärg har du?
Grå-blå

12. När vaknade du i dag?
Ralf väckte mig tio över sex ungefär, för tidigt iaf!!

13. Vilken är din favoritjulsång?
Vet ej, absolut inte O Helga natt med Jussi Björling iaf

14. Vilken är din favoritplats?
Hm, svårt. Hemma eller hos Mamma och Pappa..

15. Vilken plats föredrar du minst? Väntrum av alla dess slag!!

16. Var tror du att du befinner dig om tio år? Då har jag nog 2 eller 3 barn. Håller nog på att plugga lite grann, det tar ju så nedrans lång tid med tre ungar ;)
Eller så är jag klar och jobbar som biståndshandläggare på barn och ungdomssidan.
Skulle inte förvåna mig om vi bygger ett till hus också, lite trångt med tre kids här ;)

17. Vad skrämde dig om natten som barn? Mörker, gliper i gardiner, läskiga filmer, skräckhistorier.. ALLT..

18. Vad fick dig verkligen att skratta senast?
Jag och Raffe lekte kurragömma, det är kul!!

19. Hur stor är din säng?
160 cm, eftersom min karl tar upp minst 90 cm och Raffe oftast 60 cm.. Så blir der ynka 10 cm kvar till mig. Brukar ha huvudet på nattduksbordet och ligga lite snett nedanför Ralf. Inte optimalt!

20. Har du stationär eller bärbar dator? en bärbar skithög!!

21. Sover du med eller utan kläder på dig? Sen Ralf kom så har det blivit trosor och linne.

22. Hur många kuddar har du i sängen? Två

23. Hur många landskap har du bott i? ETT :/

24. Vilka städer har du bott i?
Uppsala

25. Föredrar du skor, strumpor eller barfota? Strumpor helt klart

26. Är du social?
Alldelles för social. Blir rastlös om det är tillräckligt med action runt omkring.

27. Vilken är din favoritglass?
SMACK

28. Vilken är din favoritefterrätt?
Älskar ju nästan alla, lättare att säga att jag inte gillar mosad frukt. Men jobbar på den med ;)

29. Tycker du om kinamat?
Bara friterat och nudelgrytorna

30. Tycker du om kaffe?
Jo tack. Nu kanske det blir 1-2 koppar om dagen. När jag jobbar runt 9.

31. Vad dricker du till frukost?
Vitaminblandning, kaffe eller te!!

32. Sover du på någon särskild sida? Somnar oftast bäst på vänster sida, upptryckt bakom Emils rygg.


33. Kan du spela poker?
Ja absolut!!

34. Tycker du om att mysa/kela? ja det är klart.

35. Är du en beroendemänniska?
Jaaaaaaa, tur att jag aldrig testat droger eller starka mediciner.
Skulle aldrig ha funkat..
Just nu försöker jag bli av med mitt sockerberoende.
Lovar att jag dregglar, svettas och fårhumörsvängningar :/

36. Känner du någon med samma födelsedag som din?
Simon bara

37. Vill du ha barn?
Har ett och vill ha fler, om några år ;)

38. Kan du några andra språk än svenska? endast svengelska

39. Har du någonsin åkt ambulans?
Nope

40. Föredrar du havet eller en bassäng?
Absolut havet..

41. Vad spenderar du helst pengar på?
Min feta peng spenderas på vardagslyx och min son. Önskar att resor prioriterades mer..

42. Äger du dyrbara smycken?
Jävligt dyrbara för mig..
Men inte i pengar.


43. Vilket är ditt favoritprogram på tv?
Hm, älskar allt. Kollar jag två avsnitt på en serie är jag fast.
90210 tex, grey, dh, topmodel +++

44. Kan du rulla med tungan?
höger, vänster, ihop och göra en klöver..

45. Vem är den roligaste människan du känner?
Jag och min syrra har alltid kul :)
Vi har samma humor!!
Dåligt släktdrag kanske..

46. Sover du med gosedjur?
Tillräckligt trångt ändå. Men Raffes gris trängs ju med oss förstås.

47. Vad har du för ringsignal?
Piiiiiiiip piiiiiiiiip, döööööö dööööö

48. Har du kvar klädesplagg från då du var liten?
På vinden hos mamma och pappa.


49. Vad har du närmast dig just nu som är rött?
Raffes röda hörselkåpor

50. Flirtar du mycket?
Yes, med alla!!

51. Kan du byta olja på bilen?
Har aldrig gjort det, men har ju fyllt på ett par ggr. Lär ju bars va att ta en tång och dra bort filtret, låta oljan rinna ut i en bunke. Eller det kanske finns ett hål på tråget som man kan tömma utan att ta bort filtret. Aja, vi brukar passa på att byta filter..


52. Har du fått fortkörningsböter någon gång?
Nej, vart för en månad sen stoppad av en civilpolis. Han blockade mig arslet utanför flogsta vårdcentral eftersom han trodde jag skulle smita.
skulle bara vända och parka. Hade skiiiit bråttom, var sen till bvc ;) redig utskällning men inga böter..
Har blivit fotad 5+ ggr av fartkamera. Men inga böter.
Däremot en för kört mot körförbud.. I know, gangsta ;)

53. Vilken var den senaste boken du läste? Kan inte ens minnas, tidning på sin höjd numer..


54. Läser du någon dagstidning/veckotidning?
Nej men jag var med 18 typ idag eller igår.. ?

55. Prenumererar du på någon veckotidning? Nääääääj

56. Dansar du i bilen?
Yes, imse vimse.. I ett hus i skogens slut.. Allmän coola mamma moves!!

57. Vilken radiostation lyssnade du till senast?
bandit

58. Vad var det senaste du krafsade ner på ett papper?
Räknade in gäster till på lördag..


59. När var du i kyrkan senast?
Claras dop i oktober. Sliter inte bänk där!!

60. Är du lycklig? JAAA




Från min iphone!!

2 kommentarer:

  1. Har sagt det förr å säger det igen, du skriver så roligt :) kram

    SvaraRadera
  2. Jag skriver som jag tänker :)
    Älskar att du förstår hur jag menar, försöker använda en rolig jargong!!

    SvaraRadera