lördag 11 februari 2012

God kväll

Idag har vi städat lite grann här hemma. Soptippen ligger nu utanför dörren istället för innanför ;) så imorgon bär det av för att slänga skräp, kasta glas, panta och inhandla lite mat.

Grabbarna drog ner till sjön för att busåka med bilarna på isen. Såg helt överlyckliga ut när de kom tillbaka ;) barnasinnet ja..
Måste bara berätta att jag skrattade ihjäl mig åt denna syn.
De tog liksom "familjebilarna" och jag frågade om de var nå fler där nere. Och de var ett par grabbar i 20 års åldern med klassiska ungdomsbilar, typ volvo 740.

Kan bara tänka mig vad de yngre pojkarna tänkte när de kom ner.
Med bilbarnstolar monterade och barnvagnar i bakluckan. Säkert nå solskydd på rutan också!!
Haha!!
Jag vet, men jag garvar fortfarande åt tanken.
De själva lever nog in någon sorts förnekelse över detta. Då Emil inte alls förstod vad de roliga var när jag kommenterade detta.
Gullgubbar :)

Vi fick fikabesök idag av Maria, Emelie och Clara.
Jag skulle baka något och hade inga ägg hemma så jag försökte mig nå knäckflarn aktigt.
Skulle göra såna här rullar med en smörkräm och ändarna är doppade i choklad.
De vart inte så vackra kan jag meddela, lackade efter typ 5 och tröck ihop resten som vanliga flarn ;) bra knepigt var det.
Men nu har jag fått nån dille på det att jag måste testa igen för att lyckas. Typiskt!!

Imorgon är det en fullbokad dag :)
Snabbt in på förmiddagen och handla. Sen ska vi ner till björk och grilla korv till lunch och dricka varm choklad. Ungarna får nog åka lite pulka också :)
Sen är det me and i party hos Linda kl. 15 så läääär ju hålla lite koll på tiden imorgon.
Jag är ju expert på att inte titta på klockan..

Jaja, Emil har smitit över till grannen för att mecka ungdomsbil. Så någonstans tog nog min kommentar ändå ;)
Jag har zappat mellan Mello och gladiatorerna, ligger och småfiser i soffan och har det bra :)
Ralf satt uppe och mös med mig till nio så lite sällskap hade jag.
Just ikväll uppskattar jag att bara få vara själv. Behövs ibland!!
Tror till och med att jag ska sippa på ett glas rött och kika på en film bara för att jag kan :)

Puss


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar