onsdag 8 februari 2012

492

Imorgon ska jag göra en sak som jag inte gjort på 492 dagar..
Jag ska jobba (gå dubbelt), tjäna pengar, dra in skatt till staten, äta lunch med kollegor, jag ska använda en sovande del av hjärnan, jag ska ställa alarmet, äta matlåda, hantera psykiska sjukdomar..

Känns så overkligt att jag inte ens kan förklara.. Är inte ett dugg nervös men det är nog för hjärnan inte har kopplat ihop ett och två..

Detta är verkligheten, det är det här folk gör. Jobbar, människor jobbar.. Alltså va? Näää!! Tur att det bara är lite smått för jag är inte så sugen på att starta det enorma vardagspysslet som kommer börja i höst.

Gå upp tidigt, dagis, jobba, hämta barn, mat, fixa, godnatt!!

Oj vi måste handla idag..
Allt fallerar!!
Nej en snorig näsa..
Allt fallerar!!

Ska det behöva va så??
Kanske inte är så hemskt som jag föreställer mig. Men i mitt huvud så är det tråkigt där. Allt är förutbestämt, allt bara går, dagarna ser likadana ut, det är bara en nedräkning mot helgen.

Nej nu har jag grottat ner mig, ska ju för fan bara gå dubbelt en dag.
Jag ska se till att jag jobbar lite i höst och ta tag i min hälsa så att jag har sjukt mkt energi till att hitta på roliga saker även på vardagarna :)


Dessa bilder får bli ett exempel på att tiden går ;)








-Från min iphone!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar