onsdag 29 februari 2012

Nickis

Förskolan var stängd idag så vi drog iväg till Nickis med sällskap :) det var ett par barn där så våra småttingar kunde löpa fritt på egna äventyr. Superkul i 45 minuter sen var alla trötta. Mammor som barn, hehe!
Drog en lunch och busade lite till innan vi åkte hem.























Ralf satt och kika på de äldre barnen som vanligt.






Sen tog vi en fika hos Emelie i solen :) underbart väder blev det ju. Hoppas alla hade tid att njuta :)








Har mina tankar på dagis titt som tätt. Förhörde A-M idag på va de sagt i tisdags på öppnis.
Hon som fördelade platser i vårt område var där.

Det fanns 39 lediga platser i augusti och det stod 66 stycken i kö redan nu. Det är ju många som inte sökt än. Tror att apri är sista månaden att söka, så det lär ju trilla in några fler..
Men samtidigt betyder ju det att 39 stycken KOMMER få plats (förhoppningsvis vi) men vad säger det till de andra.
Nej tyvärr, tack och hej!!

Kan man bli nekad eller får man plats på ett dagis som ligger i ett annat område?

Skit samma, känns apigt jävla bra på att jag vet redan nu att det löser sig :) får vi ingen plats där vi vill så får Ralf vara hemma med mig tills vi får det. Sådeså!
Får söka vårdnadsbidraget och jobba lite extra eller nått.
Jag vägrar ett dagis som inte känns okej, eller som kommer bli "tillfälligt" tills det finns plats..
Nästan att jag hoppas att vi blir utan eftersom jag har sån JÄVLA dagisångest!!

Hjälp!! Kan någon prata igenom det här med mig? Hur går man när de gråter där inne?
Får en klump i magen bara jag tänker på det.. Måste jobba bort den INNAN inskolning för skulle jag gå runt med den, det skulle ju Ralf känna direkt och förstå att nått var fel.. Ni vet vad jag menar!!

Jaja, nu ska jag hänga en tvätt.
Tvi och blä.
Om jag skulle få välja städhjälpsområden skulle det bli tvätt och putsa fönstrena.
Någon som vill byta? Jag dammsuger, dammar, rensar avlopp, gnussar toer.. Allt förutom Tvätten (och fönstrena), gaaah!!




-Från min iphone!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar