torsdag 18 augusti 2011

Morsgrisar är vi allihopa

Pain in the as läggning Ikväll.

Verkligen samla krafter och ta itu med det.(2 ggr dessutom)
Nu ligger han i våran säng igen. Men han sover ju iallafall!
Han har verkligen blivit mammig, han har aldrig varit speciellt mammig innan. Så ovan situation för oss.

Jag ska åka till Halmstad i helgen och hälsa på syster som flyttat.
Emil ska vara hemma med Ralf.
Undrar om mammigheten kommer bli bättre för att han måste släppa taget ett par dagar.
Eller kommer den bli värre när jag kommer hem igen??
Det är frågan det... De lär ju visa sig!

Vuxentiden på kvällen försvinner och det tar på energi, humör, tålamod.. Ja allt när man ska hålla på såhär.
Inte inte kul!!

Annars har vi haft en mysig dag.
8 månaders dagen :)

Emelie kom hit på lunch och sen for vi till öppis. Första för i höst!!
En del nya och en del bekanta ansikten. Alltid lika trevligt!!
Men Ralf har blivit väldigt mer rörlig under sommaren märktes under sångstunden. Han ville absolut inte ligga still. Han var ju inte ensam om det heller ;)
Men alla satt som ljus när broder jakob bjällran plingade. Den är nog magisk på riktigt, hehe!!
Skulle bra gärna vilja ha en sån i bakfickan ibland.
Till nödsituationerna ni vet!!

Sen var vi samlade hos oss fam. Eiengård och Tapper.
Så vi passade på att äta ihop.
Torsdag som det är vart det ärtsoppa och fläskpannkaka..
Blö för ärtis men MMM för pankis :)
Ralf åt både och men föredrog pannkaka han med..


Nej.. Ligger i sängen och bloggar bredvid snuttisen. Vågar inte resa på mig. Orkar defintivt inte med en tredje läggning ikväll!!
Ska lyssna på en P3 dokumentär tills jag somnar.
Jossan och Emil gör mig med till en dokumentär neeerd!!

Min egen lilla morsgris :)


Godnatt folket!!

1 kommentar:

  1. Jag förstår dig, Leelo har krånglat massa när hon ska sova o vill absolut inte ligga o somna i sin säng, hon ska sitta hos mig. Jag har försökt med att absolut inte ta upp henne men hon e så jävla ledsen :( Vi är ju deras trygghet så jag låtit henne somna hos mig faktiskt. Så svårt de där, aja man får köra stenhårt snart att hon får somna som hon gjorde innan i sin säng (utan probem o inom 10 min):)
    Mammig är hon oxå, som fan. Inte ens pappa funkar alla gånger, hon kryper efter mig när hon e jätte trött o drar i byxbenen haha... såååå söt!! :)
    De som är tur e ju att de går över iaf :)

    SvaraRadera