onsdag 17 augusti 2011

Godkväller

Idag har vi varit runt lite.
Åkte in och handlade på förmiddagen och köpte födelsedagspresent till vår granntjej som fyllde 3 år idag.

Sen var vi till Emelie och Clara som var hundvakt åt Pixie. Inte skaffa valp när man har bebis kan jag meddela. Alldelles för många att hålla reda på :)
Man borde ha ögon i nacken och fyra armar i såfall!

Sen gjorde vi en sjömanskorv(gryta) hemma. Ganska gott faktiskt, fanns med i billiga veckan från maxi.
Snåla som vi är den här tiden på månaden ;)
Emil älskar ju falukorv i alla former, så jag försöker hitta recept som varierar det hela. Då jag själv är måttligt förtjust. Äter vi korv och makaroner så blir det 10% korv och 90% makaroner för min del.
Inte bra, men som sagt måttligt förtjust!!

Sen blidde det kalas :)
Fullt hus i grannstugan.. Många vuxna men endast 2 extra barn.
Vilket "barnkalas" va? Som alltid!
Hehe, tur att vi vuxna är så barnsliga att vi också leker :)
Såg många i ett litet tält som Nellie fått!! Inklusive Ralf som deckade när vi kom efter att ha lekt järnet på kalaset..
Tur säger jag eftersom han bara sovit en timme under dagen, så trodde jag att det skulle bli en kamp :)
Han sover i sin säng dessutom, woopwoop!!
Han har myst mellan oss alldelles för många nätter i rad nu. Så många att pappan rymt till soffan.
Skärpning på den!!

Jaha det här vart ju en jävla massa babbel. Kuuuuul!!


Slänger upp en bild på Ralfs första bula. I pannan om ni ser, han är lite blå också.
Han drattar med fejset i golvet nästan en gång om dagen numera.

Eve det här märket är från när han ramla under min stol i köket.
Ajaj!!

Gissa vem som blir 8 mån imorgon?


Heipa!!

2 kommentarer:

  1. Stora killen blir 8 månader... :)GRATTIS!! visst har de gått fort?? Tar han sig framåt än?? Ja du dom kommer ramla ett flertal ggr till kan jag lova. Men jag tror att dom lär sig hur dom ska ramla sen på nåt konstigt sätt, Leelo ramlar inte längre så jätte tokigt som i början men de e klart att hon gör sig illa ibland oxå. Hon e så kul för om hon ramlar bakåt så ligger hon där HELT stilla hahha :P

    SvaraRadera