tisdag 10 januari 2012

Things change

Vi är på väg in till karolinska nu.
De ringde och hade fått återbud på första tiden tidigt imorgon bitti så ville att vi skulle komma ikväll.

Idag har jag ringt 112 också.
Ralf lyckades ta sig in i ytterfacket på skötvätskan, pilla ur en ipren 400 mg ur förpackningen och sätta den i halsen. Jag kommer in i köket då de hade tystnat där inne från (bustyst).
Får till min fasa syn på honom som kippar efter luft.
Fick panik och dunkade i ryggen, stoppade ner fingret i halsen, slängde över knät och dunkade i ryggen igen.
Inget hjälpte, han började bli röd/blå i ansiktet och jag såg paniken i hans ögon. Jag trodde för ett ögonblick att han skulle dö. Så mkt att jag bara började skrika rätt ut, aaaaaaaah..
Skakade honom igen och körde ner fingrarna i halsen igen och det kommer ett skrik från han. Kollade på han och försökte avgöra hur han mådde.
Men han kramphöll runt min hals och bara skrek, men hörde att han drog in ett andetag. Ringde 112 och då kom tårar, panik och jag bröt ihop..
Under samtalet lugnade R ner sig och till slut kom ett "titta" bland skriket och jag kunde slappna av.

Det var nog den hemskaste känslan jag någonsin upplevt. Jag trodde verkligen att jag skulle förlora honom..

Ingen bra idag med andra ord!!!!!

3 kommentarer:

  1. Ja men usch Micke berätta! :( vilken panik.. Stackars er!! Fy! Puss & kram på er!

    SvaraRadera
  2. Fy vad hemskt! Kan känna paniken! Kramar om <3

    SvaraRadera
  3. Men fy fan vad fruktansvärt... Jag förstår verkligen att du blev vettskrämd. Åh, jösses. Massa kramar till er! Vilken tur att det gick bra!!!!

    Och tack för tipset inför imorgon, det ska jag komma ihåg!

    SvaraRadera