söndag 22 januari 2012

Smittan

Vi har lyckats smitta en del tyvär, insjukningsperioden verkar vara 24-48 timmar från smittotilfället.
Hoppas att de får lika lindrigt som vi. För idag mår vi bra :)

Vi vaknade till att grabbarna sköt salut för Emil precis utanför fönstret runt sju imorse..
Eller... Jag vaknade.. De andra två är ju lite mer svårväckta..
Mellan skott två och tre fick de banka på rutan så Emil skulle vakna och kunde höra det tredje skottet. Han sov på soffan..
Ralf sov sig igenom alla skott.

Emil har envisats med att ha något form av vapen under sin sida av sängen. Som ett baseballträ eller liknande (inte nu men förr) och jag säger att det inte är någon ide att han har det för han skulle ändå inte vakna om det vart inbrott eller en yxmördare i sovrummet ;)
Det är bättre att jag har det på min sida i såfall så jag kan försvara mig själv ;)
Han har alltid hävdat att han skulle vakna om det verkligen gällde.
Efter denna morgon är vi lika eniga om att han inte skulle vakna. Hela huset skulle vara tömt och jag och Raffe bortrövade innan han snarkade till.
Tack för att jag fick rätt i den frågan :)

Nu ska vi försöka roa oss här hemma tills tisdagmorgon..
Hoppas de trollas fram lite mat i kylskåpet så vi slipper svälta.
Men jag och Ralf ska ut och åka lite pulka idag iaf. Ganska mkt snö idag ju :)



-Från min iphone!!

3 kommentarer:

  1. Ja alltså om C smittade er så verkar det ju som att man smittar även 4 dagar efter man blivit frisk oxå :/ skit grejer! Skönt att ni mår bättre iaf! :)

    SvaraRadera
  2. Nej det verkar ju inte troligt, det är nog öppis eller ja kan ju komma vart som helst ifrån egentligen. Vi får hålla 48 timmar och hoppas på att mördarbakterien ger upp :)

    SvaraRadera
  3. Urk! Magsjuka suger :( å på pappans dag :(! Skrattade dock gott åt att han inte vaknade!
    Tur att fästmön e lite alert! Saknar er! Kram

    SvaraRadera