torsdag 26 januari 2012

Bakvänt

Idag hade vi en planerad dag.
Ralf sover så korta stunder så jag tänkte Att han bara skulle sova en gång efter lunch.
Bra, då åker vi till öppis och handlar så får han sova sen.
Glömde att det inte var jag som bestämde ;)

Han somnade fem sekunder efter vi satt oss i bilen från öppis.
Vi går vid stenhagen skolan och skulle bara till maxi men han tokdecka direkt.

Jaha, ringde therese som var nere på stan och tänkte sällskapa med henne tills Ralf vaknade igen. Vägrar vagn och kundvagn på maxi (har försökt).
Emil skulle hjälpa sin pappa efter jobbet och var inte till större nytta och kylen ekade hemma.

När jag lägger över Ralf i vagnen vaknar han. Efter ha vandrat runt i två timmar och ungen inte har somnat om. Så gav vi upp.
Handlade lite på rean iaf :)

Lockade med Tussie till maxi som barnvagnsförare i hopp om att Ralf skulle somna. Kl var nu två utan att han sovit mer än tio min.

Nej, vägrar somna..
Efter ett skrikanfall deckar han (inne på maxi) typ vid tre tiden. Lagom tills vi typ var färdiga med handlingen.
Bara att roa sig och sega!!
Sov typ 45 min..

Sen for vi hem och han somnade utan ett pip själv i sin egen säng nu vid sju. Kvällsnattningarna går perfekt (pepparpeppar) men på dagen är det ett hell just nu.
Vadan detta???

Min planerade dag gick åt pipan och jag vart än en gång påmind om att det ALDRIG går som tänkt sig med en ettåring ;)

Om han trots att han bara sover en gång ska köra a'la 45 min.
Då får han sova 2 ggr, punkt ;)

Bara att man ska orka lägga honom (eftersom det är ett krig verkligen) 2 ggr på dagen..

Annons..

Glad och harmonisk natterska sökes till bestämd och skrikig ettåring. Betalning efter överenskommelse ;)



-Från min iphone!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar