tisdag 17 januari 2012

Tjoflöjt

Igår var vi på en tripp ut till Thuns med Sara, Jossan och Petter.
Vi avnjöt en lunch och shoppade lite smått. För mig vart det lite presenter till Emil och FEM fickpluntor. Say what?
Finns en logisk förklaring som tur är ;)





Idag så var vi till öppna förskolan på förmiddagen. Ralf tyckte det var kul att leka med lite barn :)
Han kramade om en fröken som han alltid drar sig till när vi kom.
Han kanske hade saknat henne?

Han drar sig alltid till de äldre barnen och vill leka.
Det är väl roligt men svårt när en del inte är så snälla och bara tar ifrån honom alla saker som han rör och är lite elaka.
Han fattar ju inte så mkt av det men jag blir lite sur ibland.
Speciellt när föräldern inte ens befinner sig i byggnaden och kan iaf slänga ett getöga då och då på sin unge :/ eller?
Det är ju inte ett dagis där man lämnar och går..

Efter lunch kom Clara och Emelie över. Det var jätte längesen som vi såg dom. Typ 1 månad!!
Barnen lekte jätte bra idag :)
Kramades till och med. Ralf ville pussas men Clara flydde för livet, hehe! Skulle jag också gjort om killen försökt gå över mig fem minuter tidigare ;)
Men kul att de börjar leka med varandra och inte bara bredvid.

Nu ska jag leta efter något fint att ha på mig på Emils "kalas"..
Sen ska ju Emelie ha lite party en månad efter. Känns kul att ha lite festliga planer :)

Pözz


-Från min iphone!!

3 kommentarer:

  1. Jag brydde mig oxå om sånt där förut, o tyckte att barnen får ge tillbaka när nån annan hade leksaken osv. Men sen fick jag höra att så funkar det inte alls på dagis utan där får dom lösa sånt själva (till en viss gräns) så nu struntar jag i att säga åt Leelo oxå o har talat om varför jag gör så för dom andra förälsdrarna... känns ju bara jävligt onödigt om de ändå inte är så dom får lära sig på dagis. Eller har jag fel?? Eve

    SvaraRadera
  2. Hoppas att min huliganåke var oskyldig :) kram

    SvaraRadera
  3. Ja såklart hon var oskyldig.
    Skulle väl aldrig störa mig om det var en ettåring heller.
    Nu snackar vi 3 åring kanske, men det var ju inte barnet som störde mig. Det var pappan som stod utanför och rökte och drack kaffe.

    Eve: förstår att det inte är någon id'e på dagis. Omöjlig uppgift för de få fröknarna.
    Men ser jag att Ralf gör något taskigt ex. Sliter något ut händerna på ett annat barn så att de barnet blir ledsen eller tar illa upp så vill jag att Ralf säger förlåt och förstår vad som gör fel.
    Men är det två ettåringar som leker så vill de ju bara ha det den andra leker med på ett lekfullt sätt och förstår ju inte alls varken varför man vart av med saken eller varför man tog den. Då är det klart att jag inte säger till, om nu inte den ena blir jätteledsen.

    SvaraRadera