fredag 30 december 2011

Sunshines

Hellu!!

Emil har varit ledig idag :)
Vi har varit och handlat lite inför nyårsmenyn och tog en fika på draget.
Älskar att de är så lite folk där, nästan ödsligt ibland. Annat var det ju inne på bolaget ;)

Sen skyndade vi hem, hämtade upp ett paket också. Som jag beställde igår eftermiddag, snacka om expressleverans.. Återkommer till det!!
Emil och Niklas skulle gräva lite innan det blev beckmörkt. Vårat avlopp har ju krånglat men äntligen är det fixat..
Raffe fick åka med i grävmaskinen, somnade nästan i Niklas knä ;)
Lycklig med hörselkåpor på, hehe!!

Jag fick huset städat under tiden, perfekt!!

Angående paketet..
.. Jag har tänkt ett tag nu att jag skulle vilja ha en smidigare vagn, en sulky!
Som man kan ha i bilen om man ska handla eller göra ärenden i stan.
Våran vagn har ju varit jätte bra men är bra osmidig nu när den endast används som sittplats typ.
Han sover ju inga längre stunder eller så i den nu för tiden.

Iaf jag har ju googlat runt och läst tester och det är ju chicco liteway som fått bäst i test av p- sulkysarna.
Men jag har inte fastnat för den. Har provkört den ett par ggr och så.
Men de andra likvärdiga men mer mysigare vagnarna går på ett par tusen lappar till. Chiccon kostar runt 1500:-
Var på babyproffsen igår och kollade på vagnar igen och tänkte beställa en.
Lutade åt en chicco iaf.. Men den fanns bara i knallrosa, blää!!
De andra färgerna som skulle komma in till våren var spygrön och varselorange. Not my style!!
Men så var jag in på jollyroom och skulle beställa en chicco fast svart.
Då såg jag en jävligt billig vagn som såg jätte fin ut. Lite mer ombonad och rejäl på ett bra sätt..
Endast 695:- efter nedsättning med 404 spänn, tänkte mkt på det låga priset och googlade märket 2ME hittade typ ingenting.
Drog till slut en chansning och klickade hem den. Höll mina tummar på att den inte skulle vara rapplig eller skitdålig.
Och idag kom den..
Är så postivt överraskad, den är skitfin!
Känns stadig, mysig och snygg!
Man fäller ihop den med en hand och korgen under är jätte stor. Fick med dryckeshållare också.
Fattar ingenting??? Vad är det för fel??
Det är bara priset som är fel!!!
Men ändå så rätt!!

Ska nu ut och provköra den snarast, dock inte hemma på våra fina grusvägar ;)

Har ni hört något om detta märke?


1 kommentar:

  1. Snygg!! Och vilket super pris:)
    Har aldrig hört om det märket men den är säker bra ändå. Jag går oxå i byta-vagn-tankar... Eller ja skaffa en till då en med rörliga hjul inte är att tänka sig där vi bor:/ Får se när ja får tummen ur och skaffar en. Som sagt smidigare att få in och ur bilen och de tar inte så stor plats.

    SvaraRadera