onsdag 21 december 2011

Kalas dag

Idag så ska vi ha ett litet födelsedagskalas för Ralf.
Några av hans vänner från öppna förskolan kommer hit :)
Är väldigt glad över att vi kan ha kalas ändå nu innan jul.
Då vi inte kommer kunna vara på öppis igen förns tidigast i februari nån gång pga operationer..

Så nu ska vi försöka pyssla ihop lite fika till våra gäster..
Har noll engemang i nån glasstårta så tror de överlever med bara fikabröd..
Hoppas annars vore det förargligt ;)

I morse fick jag Ralfs envishet på film.
Han blir sååå jävla förbannad när jag inte gör som han vill. Sparkar med benen, fejkgrinar, kastar sig hit och dit i protest. Det nya är att banka huvudet i väggen och störtgrina efteråt och så hoppas han att jag förstår hur ont det gjorde för att få som han vill..

Inte direkt så mamma har beskrivit mig som liten så gissar att detta kommer från Herr Tapper..
Kan bara tänka mig om ett par år när vi går förbi en leksaksaffär eller godis hyllan.. Fy fan!!

Ett viktigt måste Efter jul är att klura ihop nått till Emils 30 års dag..
Tips på roliga aktiviteter man kan göra under dagen?
Emil skulle älska att typ skjuta lerduvor, kasta yxa eller liknande. Vet ni något bra ställe som ordnar detta?

Nej nu åter till dagens kalas...

4 kommentarer:

  1. Kolla på livit.se (tror jag att de heter) för sånt till hans 30 årsdag :)

    SvaraRadera
  2. Tack för idag! Det var super mysigt:) kul med kalas innan jul faktiskt:)

    Söderby Gk har lerduveskytte vet jag, de har även andra aktiviteter. Man kan dessutom hyra deras utomhus badtunna och bastu för billig peng:) Ett tips!

    Kram kram

    SvaraRadera
  3. Stort tack för idag!!! Stor kram

    SvaraRadera
  4. Dom har ju femkampsbana i vendel med bla lerduveskytte, köra felstyrd bil, rallybil, skjuta me pilbåge osv... kanske kan vara nåt fast det är en bit bort :)

    SvaraRadera