lördag 24 december 2011

God Jul

Nu är julafton snart slut. Skönt på nått vis men synd att det är så lite ledighet i år. Hoppas på att pappan kan offra några semesterdagar. Vi vill umgås hela veckan lång..

Idag så fixade vi inne på fm sen gick vi ut och tog en prommis innan lunch.
Emil rullade köttbullar och jag pysslade till en julig dukning. Samlade ihop alla tomtar vi hade och ställde framför varsin tallrik. Så fick man gissa vilken tomte man trodde att man liknade.
Alla var av väldigt olika karaktär så det var ganska lätt. Så fick jag in en smyg bordsplacering också ;)

Våra gäster kom och vi kikade på kalle och åt middag. Sen vart det tomtekris och Underbart snälla Erik ställde upp trots ångest. Stackarn!!
Men ack han räddade våran kväll, julens hjälte :)
Inte lätt att lura en femåring med att nån är och köper tidningen annars!!

Sen vart det paketöppning. Ralf rev och slet och vart helt galen av alla sina paket. Han har fått så mkt fina saker och kläder. Måste gå igenom det imorgon igen det var helt kaotisk just då!!
Nu kan jag verkligen sortera ut lite saker från hans rum.
Helt plötsligt jätte mkt leksaker :)
Jag fick det jag önskade mig.
En fleece, termos, pyjamas, hårprodukter.. Ralf fick en stokke tripp trapp och den hade både jag och Ralf önskat oss ;)
Den monterade jag och Ralf ihop ikväll.
Super fin!
Ett stort tack för alla fina presenter, vi är supernöjda allihop. Emil med, hans kommentar varenda gång han fick ett paket.
"men jag har ju inte önskat mig något"..
Nää det gör det bara svårare att hitta på något, inge annat!!

Vi vuxna spelade sedan ett spel om ett paket och fikade lite. Det var typ första gången under kvällen jag kunde sätta mig ner. Inte lätt att vara värdinna och mamma till en 1-åring samtidigt.
Lätt stressad hela kvällen!

Nu har vi städat och ligger på soffan.
Ralf somnade för 20 minuter sen.
Undrar när han vaknar imorgon?

Hoppas ni har haft en fantastisk fin julafton. Det har jag men jag saknade min familj. Längtar redan till nästa år när jag får fira med dom :)

Puss till er alla!!

(tog kort med riktiga kameran, därav tråkiga bilder)

1 kommentar: