tisdag 5 april 2011

Vilken dag det vart

Jaha ni, den här dagen slutade på samma sätt som förra söndagen.
Jag panik ringer 1177 får lite halv difusa råd och bestämmer sen att vi får åka upp till akuten med Ralf. Han hade så ont i magen, har ALDRIG hört om skrika så..
Men eftersom man har en liten startsträcka så sket han ur sig en kvart efter jag pratat med dom.
Precis som sist!!!
Tack och lov, men det märks att han inte är på topp.
Han har inte varit det de senaste dagarna :/

Blir så jävla förbannad, när han har sluppit magont ska han behöva ta nån medicin som ställer till det.
Vet ju att den har en funktion att fylla, men ärligt talat verkar han må bättre utan den.

Den innehåller 9,8% etanol!!
Största biverkning av den är illamående, kräkningar och trötthet. Konstigt? Inte direkt!!

Så inåt helvette förbannad just nu, blir det efter ha sett min son skrika halsen av sig och ligga och vända och vrida på sig för det gör så ont, det ilade i hela kroppen på mig, tårarna sprutade. Det var verkligen det värsta vi varit med om hittills.

Vafan ska man göra? Det enda man kan göra är ju att försöka trösta och hjälpa så gott man kan..
Nej fy alltså!
Stackars stackars barn..

Ralf sover och jag sitter och huttrar på soffan. Helt urladdade efter de senaste timmarna..

Mammacoren gick åt pipan.
Kommer dit,
fanns en ledig parkering direkt utanför,
snurrar runt och ser den bli snodd,
hittar en parkering bakom, kommer en minut försent,
Ralf vill absolut inte ligga ner, kommer igång kanske kvart över tio,
kvart i elva och Ralf är jätte hungrig,
effektiv träning 30 min och en jävla procedur..

Snart ger jag upp mammacoren, lättare att komma iväg på kvällen själv istället. Mera träning och inte lika omständigt.
Måste bara hitta pass jag gillar lagom utspridda under veckan.
På torsdag blir det skivstång :)

Låter som jag har träning i huvet hela tiden, om ändå så var fallet :p jag försöker komma igång iallafall.
Vill känna mig fin i sommar, man åldras så mycket inuti nu (huvet) försöker dölja det på utsidan åtminstone!!


Btw, har läst lite vad som händer efter förlossningen på senaste tiden i olika bloggar.
Ni vet blödningen efteråt "avslaget" den verkar ha slutat blöda efter typ ett par veckor för de flesta... Whaaaat?
MIN kan jag meddela höll i sig 8 veckor, 2 månader.
Den försvann lagom till att jag skulle opereras..
Vad är grejen? Var det nån som skämta med mig? Tur att jag inte läste bloggarna innan förlossningen då hade jag ju gått in i en depression.
Nu var jag ju lycklig ovetandes som tur var..




Nog med klagomål och ilska.
Dra täcket över huvet och hoppas på en bättre morgondag.

Förlåt för miserablet :)


Tooodelooo

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar