måndag 11 april 2011

Negativt!!

Föräldragruppen idag då!
Vart bara irriterad faktiskt, vi skulle prata mat..
Japp, amnings disskusdionen var igång!!
Sköterskan uteslöt mig ganska fort eftersom jag inte ammar.
Tack för den!
Hon sitter och proppsar på för amningen, att det är en trend att INTE amma. Va?
Vart är den trenden??
Nått jag missat?

Hon vart lite irriterad när jag ifrågasatte henne. Jag har ju ingen talan (glömde)..
Sen när har jag kunnat hålla käften i dessa situationer.

Alla andra mammor höll med om denna amningshysteri eller besatthet snarare.
Vi alla har ju kommit ut ur "bubblan".

Skulle de mammor som inte har tillräckligt med mjölk kunna offra ena patten för att öka produktionen i andra.
Ja då skulle vi ha många fler enpattade kvinnor i sverige.

Förklaringen sköterskan hade på att vi missat denna "trend" var att vi bodde på landet.
Okej!!!
Trenden gällde viss karriärkvinnorna i Sveriges huvudstad, haha!!

Sluuuuuta med hysterin, jag blir vansinnig.

Kanske för att jag är den som får kommentarerna.
Ammar du inte? Stackars barn!
Hade du inte tillräckligt?
(tycka synd om min) Offrade du inte ena patten?
Jaha du gav upp!
(tycka synd om barnet min)

Aaaaaah blir vansinnig. VANSINNIG!!

Iallafall efter amningsdiskussionen vart det matprat.
Vi fick kolla på en förlegad film om en kvinna i vit kråsblus och pärlhalsband som gjorde mat åt sitt barn.
Efter tag förvandlades filmen till en matlagningskurs och vi fick lära oss hur man gör frikadeller.
Alltså jag dog, redan irriterad vräkte jag ur mig att vi inte var där för att lära oss laga mat.
Då hade filmen spårat in på koka fisk och tillreda vitsås.
Snälla!!!
Alla började skratta och hon stängde av den dumma filmen.
Thank you!!!

Varför inte uppdatera lite???
Värre än i skolan ju!!

Försökte förklara att nu ska vi mammor vara lite mer husmoderliga.
Vi ska vara snygga, ha perfekt hemma, laga ekologisk och närodlad mat, baka såklart, hinna ta en caffe latte på stan, gå mils lång promenader, vara jätte pedagogiska med våra barn, milslångt tålamod OCH ha en karriär såklart!!
Och för tusan glöm inte frikadellerna.

Inte undra på att mjölkproduktionen blir sämre.
Prestera för fan!!
Sen när problemen kommer så sjunker självfötroendet eftersom dålig mamma känslan kommer.

Herregud jag kan mala på i evigheter.

Förra gången vart jag lika sur, då fick vi också se en film om att vi ska stimulera våra barn. Lyssna på dom och ge dom tid osv.
Jag behöver höra precis tvärtom; det är okej att lägga ifrån sig barnen en stund.
Det är okej att ha barnvakt.

Ja ni fattar!!

Summa summarum om det är inte är viktigare än att man inte kan uppdatera filmen sen 80 talet. Varför i helvette ens visa filmen?

Äh, vilket jävla gnat det vart!

Är extra irriterad nu eftersom Raffe har haft ont i magen hela kvällen och vill knappt äta.
Inte för att Ralf är jobbig utan för att vi har testat allt som vi får och inget verkar hjälpa.
Imorgon får vi ringa igen till läkaren. Hoppas på lite hjälp denna gång!

Hatar att känns mig så maktlös, jag vill ju fixa allt på en gång åt min knoe!














Tooodelooo

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar