tisdag 1 februari 2011

Utskriven

Idag vart jag utskriven, woop.
Proverna hade inte blivit så mycket bättre men de tyckte att jag mådde så bra att jag fick åka hem.
Ska operera bort gallblåsan när inflammationen lagt sig. Men har fortfarande gulsot :/

Vilken jävla härva det vart, har varit de lääääängsta dagarna någonsin.
Till och med längre än sista 2 veckorna jag väntade på Ralf.
Har legat i en sal och glott bara. 
Som tur va hade jag Gördis som höll låda hela dagarna :) Vilka krutkärringar det finns.
Amputerat ben, diabetes, kärlkramp, åderförkalkning var bara en del av hennes vardag. Men lika glad var hon för det. Citerar " jag är bara 82, så jag planerar att jävlas ett par år till".
Hon var extremt punktlig, ja så där före som bara äldre är. Började vända och vrida sig fem minuter innan saker skulle ske, hehe!

Imorgon så slipper jag kasta mig in till morgon ronden klockan sju.
Hoppas på att R bjuder på en sovmorgon, skulle vara ultimat.
I övrigt ska jag bara gå hemma och mysa. En promenad blir det nog också.
Tänkte börja planera Ralfs rum nu, känner mig redo :)

Till alla er gravida där ute, om ni får ont mellan revbenen som ett jätte tryck eller kramp.
Om det ömmar lite på höger sida. ÅK IN TILL AKUTEN.
Det är vanligt att man kan få gallsten under graviditeten.
Bra att göra ultraljud så att man vet att det inte är nått som fastnat i gallgången som för mig.
Då kan de bli inflammerat och kanske akutoperation, det ärret är icke vackert.
Bättre med en planerad borttagning med tre små titthåls ärr.

Det var dagens uppmaning de :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar