tisdag 22 februari 2011

Sjuk ??




Vilken jävla natt.
R sov från 8 till 4 på morgonen. Hade hann inte varit förkyld så hade jag jublat. Nu låg jag på helspänn hela tiden och lyssnade på andningen som var riktigt tung i mellan åt.
Fy fan, kan inte slappna av har bara RS-viruset i huvet!
Han är dålig på kvällarna och morgnarna, annars är han som vanligt under dagen.
Iallafall så vaknade han vid 4 och åt, sen drog han värsta kastspyan ut över båda oss ???
Jag var helt chockad men han var helt oberörd, gurgla och log som vanligt.
Jag försökte få i honom mera mat, men han bara skratta och lekte varje gång han fick flaskan i munnen. Efter det ville han inte somna om.
Låg och snacka med flygplanen och gjorde massa ljud jag inte hört förut! Pruttade lite och viftade med armarna. Verkade inte det minsta sjuk eller trött!
Vi måste ha somnat till en stund sen, för vi vakna av Emils alarm strax innan 6 och R var ledsen. Kunde inte andas genom näsan, försökte äta lite sen somnade han igen.
Sov ända till kvart i nio, och nu verkar han pigg och glad igen.
Han är snorig, hostig och rosslig.
Men det har han i princip varit under hela hans livs tid och de på BVC sa att det var normalt, lite trångt i gångarna bara.
Men jag undrar ja, svårt att veta om man nojjar sig i onödan. Förmodligen!!!
Men jag har aldrig tagit hand om en "sjuk" bebis förut så hur ska man veta vart gränsen går!
Vet ju att man ska ringa om de har feber!
Äh, hans allmän tillstånd verkar vara ok, ska nog gå på det!
Nu sitter han i babysittern och grejar, slänger upp en bild ;)






- Frida

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar