tisdag 6 mars 2012

Ralf, Emil och den förbannade falukorven

Usch vilken trött dag..
Värst efter lunch men jag och Ralf tog en lång tuppis när vi kom hem på eftermiddagen. Deckade bredvid varandra på soffan på fem sekunder :)
Emil gjorde middag (trumvirvel) FALUKORV, haha!!
Fast han är jävligt bra på att stuva makaroner. Alla som känner Emil vet att han skulle kunna leva på korv. Helt seriöst. Skulle jag dö så skulle Ralf och han förvandlas till falukorvar. Man blir vad man äter ;)
Sen har Ralf haft jätte ont i magen och i en tå ikväll.
Han har grinat och pruttat.
Grinat och petat på en tå.
Grin. Prutt. Grin.tå osv..
Det enda som fick honom på bra humör var (trumvirvel) FALUKORVEN.
Vad ska jag säga, sådan far sådan son. Känner mig sviken och nedröstad, hähä!
Min älskade unge står ju bredvid och kikar när jag sminkar mig varje morgon. Han har nu börjat låtsas sminka sig. Drar med fingret i ansiktet och på läpparna :) när vi kom till öppnis imorse såg jag att han hade foundation på överläppen, haha Gulligt ju!!
Lovar ska avstyra detta i tid, han ska inte få sminka sig förns han blir tolv. Om han nu fortfarande vill de, hähä!!
Men han har ju samma rutiner som mig nu så det är ju inte konstigt. Vi borstar ju även tänderna, klär på oss, duschar och allt sånt tillsammans.
Han har dock lite fler rutiner än mig..
Kasta ner allt i toaletten, hälla ut alla tops på golvet, kika in duschen så att allt är en enda röra om inte så blir det de på ett ögonblick, slita i blomman, plocka ur smutstvätt, hämta lite leksaker och se om de också får plats i toaletten.
Nyaste hobbyn är att få disktrasan och springa runt att torka stolar. Det är kul det ;)
Summa summarum!!
Han är jävligt dålig på att leka själv med sina leksaker och älskar att få vara med och göra "vuxen" saker.


































-Från min iphone!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar