onsdag 21 september 2011

Halmstad

Vi tuffade in till halmstad station i måndags kväll.
Sen har tiden rusat eller Ralf vart/är sjuk så vi spenderade måndagsnatten vakna i princip.
Fy faen!!
Så gårdagen gick ut på att överleva.
Äta, sova, godis och en hyrfilm :)

I natt har vi fått sova lite mer och Ralfie verkar bättre idag. Tack och lov! Ingen feber utan bara snorar och hostar. Men allmäntillståndet är nästan som vanligt :)
Måste bara få i honom lite mat så kommer det göra susen tror jag.
Men hans aptit är noll!

Jag började snora igår kväll så jag bävar inför våran hemfärd imorgon.

Resan hit gick... Det gick men inget mer :/
Jag vart såååå åksjuk mellan sthlm och gbg. Fy fan satt med spyan i halsen och försökte roa Ralf så gott jag kunde. Fick lite hjälp från övriga passagerare i vagnen tack och lov!

Vi skullr byta tåg i Göteborg och enligt tabell hade vi 10 min på oss.
Vårat tåg var 3 min försenat.
Jag hade barnvagnen i en vagn och väskan i den andra änden av samma vagn.
Fick ju vänta till sist med att få av barnvagnen. Satte Ralf i den och sprang till andra änden och skulle hämta min väska.
Borta!!!! Paniik!!

Har ingen tid att leta reda på nån jävla väska så skriker på konduktören att han måste hjälpa mig. Han hade humöret under skosulan idag, vilket hade erfarit tidigare på färden och suckade låååångsamt!

Han ser iaf den andra konduktören gå med en bag bort mot glömt bagage och får tag i honom och min väska. Snacka om snabba på att tömma vagnarna. Jag hade ju inte direkt stått och såsat ned tanke på att jag 7 min på mig.
Sen hittar jag inte min jacka, men det var mer panikglömska..
Letar reda på den och kuuutar allt vad som går till nästa tåg som avgår om en minut.
Konduktören står utanför och kollar så att alla är på. Då kommer vi rusande och Ralf skrattar hela tiden för att han tycker det är så kul att jag springer ;)
(mitt i allt det här går väskan sönder också)
Konduktören kastar i princip mig, vagn och väska på tåget..

Holy makaroni vad jag var svettig.
Det var jag och en miljon till på tåget eftersom det avgick halv fem när alla skulle hem ;)

Vi överlevde och kom fram till Halmstad :)))

Slitna som faen igår kväll..




Jossan har fått erfara allt vad det gäller sjuka barn iaf.

Snorig, hosta, feber, han började hosta ett par ggr direkt efter ha druckit välling och spydde upp allt igen. Eftersom han inte har ätit nått annat än flytande så sket han ner sig ett par ggr också.
Så vi har tvättat fyra maskiner på två dagar :)
Naaajs, tur att det inte är kötid till tvättastugan här. Då hade det blivit katastrof!!

Så så trevligt sällis är vi :)
Hehe nån mer som vill att vi kommer och hälsar på?

Helt underbart att hänga med syster iaf. Umgänges tiden har varit hög dag som natt. Helt klart värt resan :)

Fast vi längtar efter Pappan såklart!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar