torsdag 13 oktober 2011

God eftermiddag

Hej, ligger på soffan och har precis tagit en tupplur. Emil och Ralf ligger i sängen och sover. Borde väcka dom så de kan sova ikväll..

Usch, idag körde jag Ralf för fort i gå vagnen så han ramla åt sidan. Pannkaka på fejset. Blödde pluttelite ur näsan. Stackarn. Skuldkänslor!
Både mamma och barn var för trötta för att leka egentligen!
Därav tuppluren.

Vart en sväng på stan. Fixade lite presents. Kunde knappt hålla mig och ville ge det till Clara på en gång, hehe!! Sämst på att hålla mig :)

Tussie och jag tog en lätt lunch på Landings efter vi hade nästan frysit ihjäl på väg ner på stan.
Det var vi och 70 + där inne.
Rollator mer vanligt än barnvagn :)

När vi kom satt en kvinna i ett bord intill och började viska lite tyst.
"så söt, åååh" "så fin"
Sen sa hon lite högre så att vi skulle höra.
"han är så perfekt. Men gud så fin.
Perfekt".
Det är väl inte så konstigt. Sånt hör man ju hela tiden. Så säger alla till små barn typ.
MEN man hörde hur hon verkligen menade det, såg hur hon studerade honom från topp till tå. Hon menade det så mkt att det vart läskigt!
Som om hon ville ta honom, stoppa upp honom och bara sitta och kolla på honom. Förstår ni?
Man vart inte glad utan besvärad av hennes sätt att säga det på.
Resten av besöket satt hon och glodde på honom. Tror Ralf också tyckte Hon var konstig för han log inte tillbaka som han alltid gör annars.
Huvva!!!! Weird lady in her 50's!!!

Sen träffade vi emelie och clara en sväng. Nu börjar busungarna röja lite tillsammans :)

Nu vaknade Ralf och jag ska ringa till jossan. Heipa!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar