fredag 8 juli 2011

Det sket sig

Hela den här dagsplaneringen gick åt helvette.

Imorse så bestämde jag mig för att fylla kylen som ekade tomt.
Raffe skulle ta en tuppis halv nio och jag skyndade mig som faen för att hinna göra oss klara tills han vaknade igen.
Karln min, drog ut och sprang och jag trodde han skulle snickra som alla andra dagar på veckan.

Var klar till nio och satte mig och tog en kaffe i lugn och ro.
Väntade väntade.. Raffe sov och karln kom inte hem igen.
Väntade....
Inget hände..
Raffe vaknade kvart i elva och var då skithungrig såklart.
Lunch till han så stack vi..
Ingen så långt ögat kunde se..

Behövde fixa present till Noel också.
Försökte tänka ut vilken ordning som var bäst att ta det i. Men eftersom det var så varmt så vart det handling sist.

Åkte upp till stadium vid Ikea..
Raffe vägrade sova i vagnen.
Jävla skit tänkte jag eftersom han måste vara vaken och sitta i kundvagnen i affären.
Somnade såklart i bilen till Maxi.
Försökte smussla över honom i vagnen så kunde jag ta bolaget först.
Men neeej somna inte om, dock skittrött!!

Väl klara där var han jättegnällig och trött. Kunde inte sätta honom i en kundvagn hade blivit kallabalik.

Jag är skithungrig och varm och så jävla irriterad. Utan vagn kan man ju inte handla mkt alls och hade tänkt köra storhandling.
In på apoteket och skulle hämta ut mediciner till Raffe iaf.
Då har hans Impuganrecept (hjärtat) försvunnit. Ingen läkare som förlängt det.
Fredag kl halv två. Lycka till att få tag i nån. Som tur var så var jag ute i god tid med den.

Står svettig, tårögd, skakig, hungrig och med ett sjuhelsikkes blodsockerfall med en trött och varm bebis.

Så ringer Emil.....

--Hej är du på väg hem?
-nej har precis klivit in på maxi
-- okej tänkte om jag kunde lifta med dig hem från Niklas.
-vad sa du?
-- Är hos Niklas vi har kollat på film hela dagen.. Ska hem och träna nu!!

Ja ni kan ju tänka er utbrottet som följde efter det..
Skilsmässan var nära kan jag meddela.

Detta misstag kommer ALDRIG att upprepas.

Vägrade åka hem efter detta, så jag och Raffe drog till Mamma.
Resten av familjen är hemma och jag är kvar än.
Emil har vart hit med sovgrejer till Raffe. Han vågade inget annat än att komma hit lydigt med dom, hehe!

Sen fick jag mat när jag kom hit och allt är bra :) Emil håller vi på halster ett tag till.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar