tisdag 29 maj 2012

Död som en guldfisk nerspolad i toaletten

Längesen jag kände mig såhär trött, matt, slapp och död.
Ögonen går i kors, kroppen kittlas och skriker efter sömn, Hjärnan ekar, fingrarna flipprar och jag känner mig avstängd.
Kanske håller på att bli sjuk eller nått, känner inga symptom. Men det var riktigt längesen jag kände mig såhär trött.
Vad gör man, dricker kaffe som får en att skaka mer. Äter smörgåsar tills magen känns igensvullen. Orkar inte laga mat!
Ligger på soffan och degar, ingen humör höjare direkt.
Dessutom jobbar jag ikväll, bara att försöka ladda.
Ralfie har sovit sen tolv så det är inte det som är problemet.

Skitdag...


Ralf har fått dagisplats.
Voksenåsen förskola i ekeby.
Många problem uppstod.
Dagiset verkar bra.
Gillar deras tankesätt, egen kock och många pedagoger.
Men..

Emil börjat i sthlm i höst.
Hämtning och lämning faller då på mig.
De öppnar 07.15 och jag börjar 07.00 oftast. De tar säkert 20 min från förskolan till jobbet.
Kan inte jobba långa pass, eftersom jag inte vill ha Ralf där långa dagar.
Kan inte jobba kväll eftersom Emil kommer så sent hem. Kan inte jobba natt eftersom Emil måste åka innan jag kommer hem.
Hur fan beter sig folk?
Ensamstående?

Vi tackar JA och hoppas på att de ändrat öppettiden till 06.30.
Vilkey de ska om det finns behov för det.
Alltså lämna Ralf vid halv sju, ut till jobbet och jobba som längst till 14.

Annars får jag söka nya jobb.

Hej, mitt namn är Frida. Småbarnsmamma som kan jobba mellan 08-14. Vabb är mitt mellan namn :)

Svar: hej du arbetsglade vän.
Vi har ett jobb till dig trots din få timmar och vabbande får du 25 papp i månaden. 6 betalda semesterveckor och tjänstebil, vi betalat såklart bensinen också.

Eller? Skjut mig!!!

Negativitet är mitt förnamn idag :p

Tack för att ni läste och glömde mitt skitprat nu ska jag peta i mig lite mat (smörgåsar) och försöka ändra mitt humör.

Har en trisslott att skrapa, vem vet jag kanske är miljonär nu!
Hej, hemmafru liv :D

Man kanske skulle plugga istället? Borde kommit på det liiiite tidigare. Typ i april.




-Från min iphone!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar