fredag 4 maj 2012

Deltidare

Har gått från 5 dagar på en månad till 4 dagar på en vecka i jobbvärlden. Räknas defintivt som en deltidare nu. Mysko hur man trappar upp omedvetet. Men men försäkringskassan blir ju glada, spar ju in ett par tusenlappar i månaden åt dom :)
Visserligen spar jag dagarna åt mig själv för framtida bruk, vet ju aldrig. Ungen kanske vägrar dagis i höst!!




Ralf älskar att hänga hos grannarna med de stora barnen. Står och grinar vid ytterdörren när han vaknar på morgonen tills man släpper ut honom på grön betet.
Då går han raka vägen hem till dom. Oftast är de ju inte hemma som tur är annars skulle vi få besöksförbud snart.



Imorgon är det "to do" dag här hemma. Handla mat, handla reservdelar till bilarna, meka, tvätta, fixa bänkskivan i tvättis, laga mat, sopa smulor, torka snor, byta blöjor, göra en överföring.. Kan även meddela i efterhand vilka tider jag böt tampong om ni vill?
Äh, jag driver som vanligt!!
Eller det ska ju göras ;)

Ska nog försöka ragga upp ett lördagsmys också.
Kanske mamma?
Lite kött och mat skulle vara på sin plats oavsett.

Mer roligheter blir det inte ikväll. Nu ska denna momma breda ut sig i sängen medans den är tom. Fylls snart av barn och karl. Då drar jag in magen och återgår till mina 40 cm.. Överskattat att va vaken efter tio en fredag!!
Inte ens den otroligt tröga hockeymatchen håller mig uppe!

Hörsch hej!!

-Från min iphone!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar