fredag 13 april 2012

Väntrums dag

Natten var hemsk.
Ralf hade svårt att sova.
Sov han så snarkade Emil som en galning.
Sov båda dom så sov inte jag.

Sen en gång när alla 3 sov samtidigt. Vaknar jag i panik av att jag tror att Ralf dör bredvid mig. Sliter upp honom och försöker skaka liv i honom.
Han började grina lite lätt.
Jag började grina och insåg att jag måste ha drömt/feberyrat.
Stackars Ralf måste ha fått en chock :/
Hemsk känsla, vill inte upplevas igen!!

Sen ringde klockan vid halv åtta då vi skulle vara på vårdcentralen nio på drop in.
Jag skulle ju själv till vc vid halv tolv så ville ha god tid på mig.
Mådde apa idag, kände mig febrig, yr, så tung i huvudet.
Ralfs ögon klibbade igen hela tiden, fortfarande hög feber, noll aptit!

Häääärligt va?
Vilken bra kombo, not!!

Ralf hade en virusinfektion (hatar).
Men svårt att andas så vi fick med oss lite astmamediciner hem. Ögonsalva mot inflammationen. Han skulle "puffa" där också så det tog lång tid. Vi fick kasta oss i väg till Flogsta sen.

Hämtade upp Tussie på vägen som skulle roa Ralf under min läkartid. Taaaaaaack :)

Jag hade bihåleinflammation som jag misstänkte. Hostan var dock ett virus, men hoppas den dör ut av pencillinkuren.

Apotekskvittot blev lååångt kan jag meddela och dyrt!!

Ralf hatar att "puffa" jag hatar ordet "puffa" så jävla fult.
Har en dålig känsla av att vi på måndag kommer behöva åka tillbaka och be om pencillinkur till honom med då han blir sämre och sämre. Idag har han ätit 2 flaskor välling och en halv smoothie på hela dagen.
Han har skitit löst 3 ggr, spydde upp vällingen imorse under hostning. Började hulka inne på apoteket idag men det kom ingen spya som tur var.
Samma sak när han skulle smaka middag. En liten liten spya efter en evighet av hulkande. Magen måste vara i uppror. Känns inge kul alls, ännu drygare när man inte mår bra själv heller.

Klart att Emil hjälper till men vi är lite oense om saker och ting.
Tex så har han gått och lagt sig redan. Middagen står kvar på bordet, finns inga rena nappflaskor, "puffen" är inte förberedd om den skulle behövas i natt. Han kan inte planera eller förberda, utan han ska stå och svära i natt när han upptäcker att det inte finns några rena flaskor.
Palla stå och diska vid tre snåret, Pax inte!!

Äh nog om sånt trams!!
Jag ska lägga mig, Emil har lovat att ta Ralf inatt och imorgon bitti.
Så jag kan bli FRISK!!




-Från min iphone!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar