söndag 3 juni 2012

Morsning!!

Här rullar dagarna på i Vanlig ordning. Måste som hela världen få klaga lite på vädret som har deppat de senaste dagarna.
Men tänker positivt, om det här betyder att det kommer vara kanonfint från midsommar och frammåt, så kan det gärna få ösa ner ett par dagar till.
Med ett uppehåll för alla studenter i veckan, tack!!

I fredags vart det bus och lunch hemma hos Elin i deras sprillans nya hus :) vi fick pannkaka till lunch, nomnom. Barnen lekte bra ihop tyckte jag också, de är ganska roligt när de skäller ut varandra på bebis språk, för att Någon tog nån annans bil, hehe!




Ralf och Clara jagar grannkatten innan vi åkte till Elin.




Clara älskade efterrätten vattenmelon och hela hon var dyngsur av alla saft, hehe!!


På kvällen lyckades skapa en middag för sju pers. Jag bjuder över alla och får sen panik när jag inser att jag har 400 g köttfärs.
Man får dela broderligt här hemma :)

I lördags så satt vi inne och gnällde över vädret innan vi åte till mamma och pappa och hängde där. Ralf och vi fick god middag.
Älskar att få komma dit bara vara hela dagen och sen äta en rejäl köttbit till middag.
Det är standard på helgen :)

Idag så åt vi lunch med Emils mamma och sprang ut och lekte när molnen gav upp en stund.
Skönt med frisk luft, det saknades. Sen hade darth vader, pippa och älvan en dejt på eftermiddagen.













Så gullig lilla hjärtat!!


Stackars jeanette fick ett njurstensanfall i lördags. Gravid i v.33 och fick åka akut in med ambulans till förlossningen.
Allt gick bra, bebben är kvar inne i magen och vi får hoppas att hon inte får flera stenar.
Man blir lite extra rädd när man är gravid över sånna magsmärtor.

Kommer ju ihåg när jag fick gallanfall i v. 38. Smärtsam upplevelse, huvaligen!!

Imorgon blir vi hemma, Emil snor bilen för oss. Ska kika runt efter en begagnad bilstol. Någon som har en till övers? Måste ju ha en till i andra bilen nu i höst.
Jag kommer inte ta på mig nå fast jobb förns i oktober har jag bestämt mig för. Vill kunna ta det lugnt med dagiset i början och testa oss fram vad som funkar med hämtning och lämning.
Gaaaah, jag är verkligen livrädd över höstens era. Inte över att Ralfs ska gå på dagiset, men för detta ekorrhjul som ska sättas i rullning. Jag hatar ju sånt, kanske för att jag är så dålig på att följa dessa och planera dom!!





-Från min iphone!!

2 kommentarer:

  1. tror det kommer gå fintfint jag! :)

    SvaraRadera
  2. Det kommer gå bra, man kommer in i det fort :) Leelo har jättekul o har utvecklats JÄTTE mkt sen hon började på dagis.

    SvaraRadera