tisdag 19 mars 2013

Älskade pratkvarn

Jag har ju en liten pratkvarn till son, och han är högljud. Han pratar högt och han skriker direkt om man inte lyssnar. Han är inte sen med att prata med okända människor i affären.
Söker alltid kontakt med de runt omkring.
Så Ja när vi är i en affär så hörs vi ganska bra..
Han som går och babblar
- e de här, oj e de här, korv mm gott
Jag hamnar några steg före och när han upptäcker det skriker han efter mig.
- MAMMA iiiiiiida mamma mamma iiiiiiiiiiidaaaaaa och springer ifatt.
Sådär håller vi på!

Idag var första gången som jag fick sura blickar och ett par kommentarer om det här. Annars är det mest pratglada pensionärer vid den tiden vi befinner oss i affärerna och är de inte pratglada så ignorerar de Ralf.
Hon som slängde ur dig ett par kommentarer tyckte att vi tig för stor plats i affären (inte fysiskt) och ursäktade i princip att de fanns andra i affären samtidigt.
Jävligt otrevlig, ironisk och irriterad..
Sen att man fnyser åt en 2 åring och inte åt dennes mamma är också illa. Men jag fick ju mina kommentarer sen iaf..

Vi tar säkert stor plats, vi pratar högt, diskuterar, jag förklarar, Ralf berättar och testar självklart några gränser och det blir en och en annan röst höjning från min sida.

Hur gör ni med era barn? Kör ni strikt kundvagn, en ätbar muta? Eller handlar ni aldrig med era barn? Eller är de automatiskt tysta på affären? ( det var min son fram till typ strax innan 2)

Jag kanske får vänja vid detta då det lär komma fler med tiden.. Men hur ska man låta bli att slänga en sur kommentar tillbaka???
När det gäller min unge har jag lätt att ta i lite extra, ni vet!!

Äh, skitsamma!!!

Imorgon blir det jobb och dagis igen.. Jag ska besiktiga den där lilla jävla bilen för tredje gången i år, hatart! Jag tycker den är läskig att köra bara, förhoppningsvis sista gången (i år) som den ska rulla in där.. Slarv kostar du vet!

Här kommer en bild på min älskade lilla högljudda pratkvarn :))
Han hjälper ofta till att laga mat :)

Utbrister när han ser falukorven "OJ stoor korv (tar en tugga) gott" hehe!











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar