onsdag 30 november 2011

Onsdag

Shit pommes vad veckan rullar på :)
Emil har varit hemma hela veckan. Det blir så konstigt då. Allt blir bak och framvänt. Idag fick vi det mesta av julklappsshoppingen gjord. Trevligt!
Såhär tidigt har jag aldrig engagerat mig förut. Jag är en riktig sista minutare egentligen.
Men har inget val i år ;)

Imorgon blir det kalas!! Fika fika fika!!
Är fet som faen nu mera för att vara mig ;)
Hehe, har mens också. Blir alltid extremt svullen om magen då.
Känner mig sjukt gravid tjock, känner mig är fel ord jag ÄR.
(inte gravid, utan tjock)
Ni vet hur jag kan se ut.

Inte vart det bättre för att jag bakade falsk tosca idag. Kill me!!
Mitt nyårslöfte lär ju handla om mitt sockerberoende. Rehab 1-2 veckor?
Fastkedjad på fruktavdelninen på maxi? Barnmatsdieten? Avgiftning? Funkar antabus mot socker? Byta beroende? Flytta till en öde ö (i thailand)? Hypnotiseras? Psykolog? KBT? Fettsuga magen en gång om året? Kostar?

Ideer?

Jag har många. Frågan är om det är någon som funkar. Notera att ingen handlade om självdiciplin för det har jag INGEN..
Ärvde inget av den varan..

Vi köpte en ny tavla till hemmet idag också. Kan visa imorgon då det är ljust ute igen.
Vårat hem börjar komma i en kris.
Gör om, gör rätt krisen!!
Det är inte lätt att planera ett helt hus från grunden. Hålla samma stil genom hela. Ännu svårare att behålla samma stil som flera år tidigare.
Mkt smått som inte stämmer..

Exempel:
Bänkskiva i köket, vald efter vi bestämde oss för ett mörk brunt golv i kök. MEN det ligger ett ekgolv i köket.
Bänkskiva= helt fel

Samma sak våra soffbord och vardagsrumsbord. Grova, mörkbruna, antika bord (till salu) köpta innan huset var klart.
MEN det skulle passa bättre med lite nättare vita bord med silvriga detaljer.
Nu när man ser helheten!!

Så är det väl!! Är dock väldigt tacksam över att vi bestämde oss för att måla nästan alla väggar vita. För vad är det som stöör just nu.
Där det inte är vitt utan tapet ;)

Är nog lättare om man har en stil man älskar och inte är som jag och är periodare. Lite vitt, lite rustikt, lite romantiskt, lite minimalism.
Bestäm en och kör istället!!

Vilket skitsnack det blev idag.

Pöss

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar